Gå til innhold
Arkivverket

[#16682] Kirkebøker for Heidal, Sel og Vågå i Gudbrandsdalen


Gjest Lisa Morken
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisa Morken

Huffda, glemte at jeg skulle passe meg for spesialtegn.Hos Opplandsarkivet: http://www.opa.no er det nå lagt ut kirkebøker for Heidal, Sel og Vågå. Foreløbig er det døpte og ekteviede som ligger der. Virker ikke som disse er helt komplett, men det er 'masse snadder'. Klikk på Databaser, Kirkebøker, Vågå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Hei Lisa,Har oppdaget det samme sjøl, og dermed kan jeg finne fram på egenhånd der jeg tidligere har måttet plage andre. Kjempebra saker !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Simenstad

Hei Lisa.Fint at du sendte inn denne opplysningen. Jeg har brukt Arkivnett Oppland lenge men det har bare vært Dovre -Lesja som har vært lagt inn der.Alle bygder i Gudbrandsdalen burde ligget inne på data, men det går tregt med inndateringa ser det ut til.MVH Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Helge Hålåsæter

Lisa, Jeg tør spørre om du har aner til Brenden eller Morken (nedl.) i Heidal ? Er interessert i sistnevnte. Hilsen Helge Hålåsæter ( bl.a. Heidal og Vågå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Morken

Bestemor kom fra Brenden (ved Steine) i Øvre Heidal og bestefar fra Morken ved Selsvatnet. Da de giftet seg flyttet de til Dammen på Nord-Sel.mvh Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Takk for opplysningene (Jeg vet ikke hvor Dammen er). Selv har jeg altså farslekten min fra både Øvre og Nedre Heidal. Sel og Vågå (Lalm). Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.