Gå til innhold
Arkivverket

[#16692] Iver fra Vågå.


Gjest Ørjan Vollan Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Hei.Jeg søker denne mannen: Iver Jakobsen fra Ejde i Vågå. Sønn: Jakob Iversen,f. 13.04.1766, Vågå. Hvem var Iver gift med, hvem var alle barna, hvem var foreldre, søsken og forfedre??? Kan noen hjelpe meg?? Mvh Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest geir moen

En Iver Jacobsen ble gift med pige Sigri Gundersdatter 26.3.1765. Trolovet 29.10.1764.Ingen andre med det navnet er viet mellom 1750 og 1765.Barn: Ole født 1769 Gunder født 1771De er ihvertfall Iver Ejde's barn.Kan godt være flere hvis en kikker nøyere etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Iver Jacobsen Ejde, døpt 28.6.1844, Vågå. Far: Jakob Iversen Ejde. Sigri Gundersdatter Blessum, døpt 28.8.1740, Vågå. Far Gunder Olsøn Blessum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Takk for svaret. Hvem var mødre til Iver og Sigrid, søsken, fimmes det mere på dem? Hadde de bare 3barn,Jacob,Ole og Gunder? Det er fint om man skriver hvem som er far til hvem, jeg blir forvirret av de like navnene. Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

I kirkebøkene som ligger på nettet (se sak 16682) opplyses det ikke hvem som var mødre til Iver og Sigri, bare hvem fedrene var. Iver og Sigri fikk tre barn, Jacob (1766), Ole (1769) og Gunder (1771). Mor til Iver var sannsynligvis Guri Povelsdatter. Iflg Family Search giftet en Jakob Iversen og en Guri Povelsdatter seg i Vågå 14.6.1749.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Øverst på siden her står det 'Søk i tema/gå til nummer'. Der skriver du 16682, og trykker søk, så skulle det komme frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Det står riktignok ingenting om 'disse folka' i tema 16682, men der finner du en link til en side der du kan søke i kirkebøkene for (blant annet) Vågå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Hei. Er dette samme familie?? I skifte på Eide etter Iver Jakupsson, 06.04.1717 er dette arvingene: Enke Kari Olsdatter og barna, Kari 20år, Jakup 10 år, Mikkel 7år, Anders 2år. Forvirrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Det blir ren tipping fra min side, men jeg antar at Iver Jakupson i innlegget over er bestefar til den Iver Jakobsen Ejde, f 1744, som du opprinnelig søkte, og at Jakup, 10 år i innlegget over er faren hans (og at Jakup dermed er den samme som Jakop Iversen Ejde i innlegg (4)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Ørjan Larsen

Hei.Noen som har tilgang til kirkebøker for Vågå?Finnes noen av disse som er nevnt over som døde? Foreldre til Iver og Sigrid?Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.