Gå til innhold
Arkivverket

[#16715] Sakshaug, Inderøya


Gjest Olav Henriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hallvard Bragstad

Kan nevne at jeg har kommet i gang med å registrere nevnte manntall fra 1762, har ikke funnet Markus Corneliussen enda i Inderøy. Melder fra når hele manntallet er registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard Bragstad

Mikkelsdag 1774 ble Marcus Grundt, av Saxhoug Menighed, konfirmert, som nummer 19 på kirkegulvet. Ialt var det 25 gutter som ble konfirmert dette året. Ingen videre opplysninger ble gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Henriksen

Bare en liten hilsen til mine gode hjelpere her på forumet. Tok en tur til Inderøya idag i finværet for å se selv hvor husmannsplassene under Sundnes hadde vært. Dette bildet av Sakshaug kirke ble tatt fra Sundneshamna: [url="http://www.skansegata.com/inderoya/SakshaugKirke.jpg>Lenke Dette bildet mot Sundnes tok jeg fra hovedvegen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Hallvard Bragstad

Har nå registrert ferdig fødte i Inderøy, og har alle fra 1733 til 1803.Marcus Corneliussen Grundt hadde en rekke barn med kona Marta Olsdatter: 14.12.1782: Cornelius, født på Sundnes31.10.1787: Ingborg, født på Kvistad 30.09.1791: Ane, født på Volan (død 08.03.1795 på Kvistad)13.08.1796: Olava, født på Kvistad04.03.1799: Marta, født på SundnesI 1777, altså før han giftet seg, var han anmeldt som 'Barnefader', uten å være gift. Fikk da barnet Berit (f. 4. jan 1777 på Lyngstadvallet). Barnet mor var Gjertrud Pedersdatter. Denne Berit lever i 1801: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.