Gå til innhold
Arkivverket

[#16743] Kommer ikke inn på DA på den vanlige adressen.


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg kommer ikke inn på den vanglige adressen deres til DA. Hva kan være feil. Jeg har nå funnet dere via: yoogee.com/search.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Heimesidene (digitalarkivet.no og digitalarkivet.uib.no) fungerer. Om du derimot har sett bokmerke til ei spesiell teljing, til debattforumet e.l., vil desse ikkje fungera før fredag. Etter at me hadde flytta servarane frå Historisk institutt og opp på Statsarkivet synte det seg at me trong eksepertisen til ein spesiell mann som i dag er på seminar. Så når han er attende i morgon burde alt bli som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Gjelder dette alle linkene? For når jeg går inn på FT 1801 og ber om utskriftsformat så får jeg dette 404 Not Found The requested URL was not found on this server:/cgi-win/webcens.exe(C:\WebSite\cgi-win\webcens.exe)Please return to the referring document and note the hypertext link that led you here.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg har etter beste evene prøvt å få lenkene til å fungera også i dag. Men det er nok ein del eg har oversett, mellom anna denne. Men no burde den vera ordna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det finnst nok ein del slik rundt om. Men sidan feilen er tidsavgrensa; varer berre til i morgon tidleg, har eg sett det slik at me berre skulle bruka tid på hovudlenkene. Særleg fordi me i morgon må gjera det heile omatt. Så desse lenken blir nok ikkje ordna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Når jeg forsøker å legge innlegg på plass så får jeg denne meldingen: 404 Not Found The requested URL was not found on this server:/cgi-win/WebDebatt.exe(C:\WebSite\cgi-win\WebDebatt.exe)Please return to the referring document and note the hypertext link that led you here.Når jeg da trykker på den linken som ligger der havner jeg på innlegg 13972 'Østfold, Rødenesøy og egnen deromkring'Der finner jeg øverst oppe 'Arkivforum'. Via den går jeg til 'Brukarforum' og da er innlegget kommet på plass.Det går jo greit å gå denne omveien, men er kanskje litt tungvint?Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Av visse grunnar hadde me overgangsproblem då me flytta servarane frå UiB til Statsakrivet i Bergen. Men no burde alt vera attende til det gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Overnevnte 'problemer' har medført at jeg har klart å få inn samme nye debatt to ganger - nr 16757 og 16772. Kan/vil du slette den siste?Forøvrig nok en gang takk for kjempejobben du og dere gjør - ingen helg for Oldervoll & Co., nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg får 'feil i database' melding når jeg prøver linken til Døde i Hafslo, og døde i Solvorn. Regner med at det er feil i linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Hos meg fungerer det som det skal. Dermed er problemet overføringa av lenka frå din maskin til servaren vår. Eg kan ikkje fortelja deg kva problem du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg får ikke FT 1801 til å virke. Søker på fornavn, etternavn, da faller fornavnet vekk og da jeg går inn på fylket det gjelder får jeg beskjed om at jeg ikke har gjort noe valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ny 'merklighet'. Oppdaget noe merkelig da jeg skulle svare på spørsmål i Debatten.Se innlegg 16795. Når jeg peker på innlegget i lista vises innlegg 2, men det er 7 innlegg u/16795. Når jeg så klikker på blyanten for å svare er ikke innlegg 3-4 og 5 der. Jeg har heller ikke fått den vanlig meldinga fra DA om at innlegg er sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det synest også eg er merkeleg. Eg skal sjå på det når det høver slik. Men sidan innlegga kjem greitt når ein skal sjå debatten, reknar eg ikkje dette som eit problem som krev 'øyeblikkelig inngripen', som det så vakkert heiter på sidemålet.Det blir sendt e-post på vanleg måte.Sjølv om eg no ikkje lova å gjera noko, vil ikkje det sei det same som at me ikkje er glad for melding om ting som ikkje er som det skal vara. Det er me. Og me har ei lisgte over slikt som skal sjåast på når det høver slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.