Gå til innhold
Arkivverket

[#16767] Hans Anton Johannessen f.1854/55? Saastad- Vaaler?


Gjest Torild Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torild Andreassen

Hei! Dette er første gang jeg prøver meg med et innlegg,og etterlysning.Jeg leter etter min manns aner,og de har tilknytning til Vaaler-Østfold. Jeg har funnet at min manns bestemor Hulda Kristine Antonsdtr. er f. 28.12.1882 Hennes foreldre er Hans Anton,og Maren Helene Andersdtr. De skal ha giftet seg 24.02.1878 i Vaaler kirke.De skal også ha fått flere barn. Er det noen som kan hjelpe meg litt med denne familien?Jeg kan godt betale litt for arb. Alle opplysninger er av interesse . Håper på svar. Jeg vet ikke om jeg gjør riktig,når jeg prøver å registrere denne forespørslen. Venter spent på om jeg hører noe fra en annen slektforsker.Jeg har ikke så store erfaringen i dette,men det er veldig spennende og se hvor slekta kommer fra,og hva de jobbet med.Vennlig hilsen Torild Andreassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnete Schjønsby

Her har du Huldas foreldre og søsken ved folketellingen i 1900: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00137&variabel=0&postnr=1112&fulle=true&spraak=n>Lenke. Her er bor også en datterdatter, men det er ikke klart hvem som er hennes mor. Hulda selv bor ikke hjemme, men henne finner du her: Lenke Huldas foreldre: Det ser ut som faren kalte seg Anton, og barna 'Antonsen' og 'Antonsdatter'. Jeg har søkt på FS (mormonerkirken) og funnet ekteskapet til foreldrene. Her står det hva faren til Hans Anton heter (men dessverre ikke Marens far), og dermed var det ikke så vanskelig å finne Anton & co i 1865-tellingen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torild Andreassen

Hei,hei Agnete Schjønsby fra Oslo.Tusen hjertlig takk for hjelpen.Nå skal jeg prøve om jeg finner flere til denne familien.Vennlig hilsen Torild og Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Det er vel sannsyling at dette er den Karen Helene Andersdatter som blir døpt 13.11.1825 i Vaaler (IGI) med foreldre Anders Larsen og Ongebor Larsdatter. Og det er vel disse to som gifter seg i Vaaler 6.10.1821. Han er da 27 og hun 22. Da er det vel også Anders du finner her i 1801: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torild Andreassen

Hei Arnstein Rønning!Tusen takk for opplysningen. Det er kjempefint å få litt veiledning når man ikke vet noe om familien,og området som de kom ifra.Ingen navn å holde seg til fra gammelt av. Jeg har ikke sett i kirkebøkene enda.Leter på internett så langt.Dette er en spennende og lærerik hobby.Tusen takk igjen. Min svigermor er datter til Hulda Krestine,datter til Anton JohannessenVennlig hilsen Torild og Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.