Gå til innhold
Arkivverket

[#16784] Hans Ramm og Anne Sørine Sofie Møller, gift 28.7.1825 (i Molde?)


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Kan noen hjelpe meg med foreldrene til 'bureauchef' Hans Ramm og hustru Anne Sørine Sofie Møller som giftet seg 28.7.1825 (i Molde iflg. IGI).Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk skal du ha! Akkurat den lenken hadde jeg ikke funnet, selv om jeg tilbragte 'halve dagen' igår og søkte på kryss og tvers i leting etter Hans Ramm og hans opphav. Satt imidlertid igjen med en følelse av at nettopp Nicolay Ramm og fruen Anne var Hans' foreldre.Men hvem var foreldrene til Anne Sørine Møller?Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

'Har'ke peiling' for å si det som det er! Men det er godt mulig at Hans Thiis Møller kan ha vært faren (ihvertfall passer det tidsmessig).Maren Anne Sørine Sofie Møller (har funnet alle navnene i ulike kombinasjoner) blr gift 1825 med Hans Ramm (f.1789 på Tynset), men det er også det meste jeg p.t. vet om damen. Var trolig født i Molde og døde 1835 (i Christiania?) Håpet andre visste noe mer om opphavet hennes.Mvh Kjuell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Det var fleire familiar Møller på Molde kring 1800. Eg vil gjette på at Anne Sørine Møller var datter av Hans Møller (1777-1840) som fra kring 1825 var sorenskrivar i Romsdal. Hans skal ha vore danske; kona hans var Anne Sofie Gamborg. Familien budde på Årøneset i Bolsøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.