Gå til innhold
Arkivverket

[#16839] Standardisering av feltnamn


Gjest Jan Oldervoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Oldervoll

Jfr. Lenke.No får du lista alle 'autoriserte' termar med egelsk omsetjing. Klikkar du på ein av dei skjer to ting; du får begge desse termane opp i retteboksar; og du får lista alle forekomstar av den standardiserte termen saman med ei lenke til alle basar som har denne termen.Du kan retta både norsk og engelsk term. Om du rettar den norske til ein som eksisterer frå før bør du retta den engelske samstundes (til same engelske som den du rettar til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg skal endre noen engelske termer, men den godtar ikke endringen. Anmeldt av 1 og Anmeldt av 2 skal bli Reported by 1 og Reported by 2, men endringen blir ikke lagt inn.Jeg prøver også å få lagt inn at Førenamn part12-23 skal bli Given name part12 osv., men her blir det heller ikke godtatt.Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.