Gå til innhold
Arkivverket

[#16843] Hvordan komme seg trygt videre ?


Gjest Øyvind Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Pedersen

Jeg har kommet tilbake til min T.T.T. oldefar (Brynnild Andersen)og har stoppet litt opp, og lurer på om det er noen der ute som har noen tips å komme med på hvordan jeg skal komme meg videre.Jeg har funnet ham i Vestby kirkebok ved bryllupet 17 sep 1825 (gift med Anne Gundersdat) (Vestby Mini 5 S.434 P.8)Som jeg kan se av kirkeboken så var han 33 år og hun var 31 år altså født ca 1792 og 1794. begge kom fra Hølen som jeg regner med ligger under Akershus som forlovere står det oppført A???? ???? og Ole Andersen, begge ifra Hølen (første personen klarer jeg ikke å tyde fra min kopi) Når jeg søker på DA for 1801 finner jeg kun en aktuell kandidat men han står oppført under Stemme gård i Rachestad. Når jeg søker i FamilySearch finner jeg en aktuell kandidat men der står det oppført att han er født i Moss.Jeg føler meg ganske trygg på at dette er samme person og at dette er min Brynnild Andersen, men er det noen kilder hvor jeg kan finne ut hvem som er foreldrene til Brynnild (eller Anne Gundersdat), siden disse ikke står oppført ved bryllupet.mvh Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg er ikke så kjent i geografien i Akershus, men jeg finner en litt yngre Brynild i Høelands i 1801 LenkeVedkommende finnes også på FS VRIBrynild Sex: M Christening: 27 Dec 1794 Place: Holand, Akershus Father: Anders BRYNILDSEN Mother: Sophea SVENDSDRHva som skal veie tyngst av geografi og alder får du vurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Pedersen

Hei Tor ! Som du kansje vet så ligger Akershus rundt Oslo og Høland ligger nord for Oslo mens Rakkestad, Moss og Vestby ligger i sør, så det er vel ca 100 km mellom disse stedene.Hei Berit! Jeg har funnet hans sønn Hans Jacob Brynhildsen Født 7 jul 1830 Døpt 25 des 1930 Vestby mini 6 s.30 p.68 min kopi er meget dårlig men jeg klarer å tyde at de bor i Hølen, jeg klarer ikke å tyde noen av fadderne men jeg tror ingen av dem har navn som kan passe til Hans Jacob sine besteforeldre.mvh Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Pedersen

Hei Berit!du har ikke muligheten til å skrive ned resten av informasjonen, jeg klarer ikke å tyde hva som står under faddere eller farens fulle navnmvh Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Pedersen

Nei det har jeg ikke prøvd, hender det at det står mer info i klokkerbøkene en det som står i kirkeboken ???Jeg er ganske fersk i dette.Mvh Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Det er nok rett familie som er på Stemme i FT1801.Etter det eg finn på Familysearch er det ein Brynild Andersen i samme alder som gifter seg i 1819. Står det noe om enkemann ved giftermålet i 1825?BRYNNILD ANDERSEN Spouse: ANNE MARIA LARSDR Marriage: 03 OCT 1819 Saaner, Akershus, Husband Age at Marriage: 28 Wife Age at Marriage: 27Ole Birth: 03 Jan 1821 Christening: 04 Jan 1821 Place: Vestby, Akershus, Father: Brynnild ANDERSEN Mother: Anne Maria LARSDR BRYNNILD ANDERSEN Spouse: ANNE GUNDERSDR Marriage: 17 SEP 1825 Saaner, Akershus, Husband Age at Marriage: 33 Wife Age at Marriage: 31Gunnild BRYNNILDSDATTER : 15 Dec 1825 Vestby, Ingeborg BRYGNILSDR : 20 Apr 1828 Vestby, Akershus, Hans Jacob BRYNNILDSEN : 09 Jul 1830 Vestby, Akershus, Anders BRONILDSEN : 04 May 1833 Vestby, Akershus, Christiane BRONILDSDATTER : 04 May 1833 Vestby, Akershus, ANDERS OLSEN Spouse: INGEBOR BRYNILDSDR Marriage: 28 DEC 1789 Moss, Ostfold,KAREN KIRSTINE ANDERSEN : 14 JUL 1790 Moss, Ostfold, BRYNILD ANDERSEN : 12 AUG 1792 Moss, Ostfold, OLE ANDERSEN : 31 MAY 1794 Moss, Ostfold, OLE ANDERSEN : 27 DEC 1796 Moss, Ostfold,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.