Gå til innhold
Arkivverket

[#16849] Karl Kristiansen f 1875, Svangstrand, Lier


Gjest Mette Gjertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Gjertsen

Hei. Er det noen som kjenner til denne familien. LenkeEr spesielt ute etter etterslekten. Er dette mine tippoldeforeldre?? Men da må nødvendigvis min oldemor dukke opp som ett av deres barn!(Olga 19/09-1907) Gården Svangstrand ligger i Sylling i Lier, så stedet kan stemme, og også fødselsårene er riktige. Men problemet er at jeg kun kjenner mine tippoldeforeldre under ett annet etternavn (Sætrang)Etternavnet Sætrang kan de jo ha tatt i bruk senere.Mvh Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

HeiUt i fra folketellingen ser det i alle fall ut som om kona til Karl, Olava Jensdatter, har hatt et tidligere forhold. For sønnen har etternavnet Ols.Men der ser jo ut til at de er født i området, så du bør nok inn i kirkebøkene. Kan sikkert lånes inn til biblioteket ditt.Fant i alle fall ikke spor etter familien i bygdebøkene.Lars Løkkebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Yess!!Endelig!!Har nå bekreftet at dette er mine tippoldeforeldre, etter en ringe-runde. Dette er det leddet i min slekt som jeg ikke har kommet noen vei med. Fikk bekreftet at stedet de bodde på var Svangstrand, og at Olava hadde ett barn fra tidligere som het Lars, og at deres første felles barn var Jensine. Fikk også vite at Karl og Olava totalt hadde 9 barn. Så når jeg regner med min oldemor som ble født i 1907, så mangler jeg 6. Hvis noen vet noe mer, enten om barn eller foreldre.......er jeg veldig glad for all hjelp.Mvh MettePs. Deilig å endelig ha noe fast å gå etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Mette Gjertsen

Har nå resten av søskenflokken, men mangler årstall. Bedre enn ikkeno da. Anna Kristian Berta Klara Solveig Paul (er i hvertfall yngst, og født 1918)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Forresten...Tror hele familien etterhvert brukte Sætrang som etternavn. Så er det noen som kjenner seg igjen.....så kanskje det løsner helt etterhvert.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.