Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Gurli Heimsbakk

[#16876] Sjømenn / Kaptein

Recommended Posts

Guest Gurli Heimsbakk

Hei!Min tipp oldefar og hans barn var vissnok alle sjømenn - min tipp var også kaptein. Han soknet til Arendal - hva finns der av kilder o. annet for og finne spor etter han, hvor han seilte/dro og evt annet info????(Elias Martin Hanssen 1848-1922) MVH, Gurli Heimsbakk

Guest Jan Frode Johansen

Det er vel sjømannsrullene i Statsarkivet som gir best svar på det. mvh Jan Frode Johansen

Guest Kristian Fjeldsgård

I neste omgang Sjøfartsmuseets bibliotek

Guest Berit Knudsen

I FT 1900 var han ombord på Holmekollen som lå i Arendal. Der står det bosted Barbu, f. Tromø og at han var metodist.

Guest Gurli Heimsbakk

Hei Berit! Ja dette vet jeg, men jeg var ute etter og få vite hvilke kilder man kunne finne ut av hvor reiste han osv. Jeg har noen kopier jeg har fått av en slektning - det er fra da han seilte med Zampa - han var til USA, Sør Afrika , Rio - osv. Slike ting... Feks hvor han da seilte med Homenkollen rundt 1900 for og se hvor han hadde vært og likeså hva han hadde skrevet -MVH, Gurli

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.