Guest Gurli Heimsbakk #1 Posted September 6, 2003 Hei!Min tipp oldefar og hans barn var vissnok alle sjømenn - min tipp var også kaptein. Han soknet til Arendal - hva finns der av kilder o. annet for og finne spor etter han, hvor han seilte/dro og evt annet info????(Elias Martin Hanssen 1848-1922) MVH, Gurli Heimsbakk Share this post Link to post Share on other sites
Guest Jan Frode Johansen #2 Posted September 6, 2003 Det er vel sjømannsrullene i Statsarkivet som gir best svar på det. mvh Jan Frode Johansen Share this post Link to post Share on other sites
Guest Gurli Heimsbakk #3 Posted September 6, 2003 Takk :o) G Share this post Link to post Share on other sites
Guest Kristian Fjeldsgård #4 Posted September 6, 2003 I neste omgang Sjøfartsmuseets bibliotek Share this post Link to post Share on other sites
Guest Berit Knudsen #5 Posted September 6, 2003 I FT 1900 var han ombord på Holmekollen som lå i Arendal. Der står det bosted Barbu, f. Tromø og at han var metodist. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Gurli Heimsbakk #6 Posted September 6, 2003 Hei Berit! Ja dette vet jeg, men jeg var ute etter og få vite hvilke kilder man kunne finne ut av hvor reiste han osv. Jeg har noen kopier jeg har fått av en slektning - det er fra da han seilte med Zampa - han var til USA, Sør Afrika , Rio - osv. Slike ting... Feks hvor han da seilte med Homenkollen rundt 1900 for og se hvor han hadde vært og likeså hva han hadde skrevet -MVH, Gurli Share this post Link to post Share on other sites