Gå til innhold
Arkivverket

[#16881] Nils Petter Nilsen, f. 12 juni 1833, Modum


Gjest Harald Sørensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Sørensen

ovennevnte ønsker jeg ytterligere opplysninger om (Foreldre, bosted til foreldrene, søsken m.m). Jeg finner ham i folket. 1865 i Hønefoss (32 år), da gift med Helene Hansdatter, også fra Modum. Jeg finner også en i folket. for Modum med samme navn (26 år). Kan noen hjelpe meg å finne rette foreldre m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Iflg. FamilySearch CD’n er det 3 kandidater til din Nils Petter i Modum:Født 6.1. 1830, foreldre Niels Nielsen og Hellene Pedersdtr Født 12.6. 1834, foreldre Niels Amundsen og Marja Paulsdtr Født 9.7. 1836, foreldre Niels Jensen og Marthe Carine NilsdtrDet er 4 kandidater til Helene Hansdtr i samme kilde:Født 23.5. 1835, foreldre Hans Hansen og Siri Jacobsdtr Født 2.1. 1835, foreldre Hans Hansen og Kistine Olsdtr Født 7.3. 1841, foreldre Hans Olsen og Anne Rasmusdtr Født 5.8. 1844, fordeldre Hans Jørgensen og Anne AndersdtrDet er ikke oppgitt hvor i Modum de bodde. Her bør du nok sjekke kirkeboken.Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Harald Sørensen

Jeg har tatt opp igjen fokus på slektsgranskningen og tør derfor ta opp igjen denne saken hvor jeg ikke har kommet lengre. Så nye innspill er hjertelig velkomne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hei ! Du finner ihvertfall vielsen deres i Norderhov kirke 31.12.1861. (MINI #12 for Norderhov 1856-1865 vielse#46). Brudeparets fedre: hhv. Nils Amundsen og Hans Hansen.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Her er dåpen til Niels Petter i skannet kirkebok:Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Modum, Ministerialbok nr. 6 (1832-1841), Fødte og døpte 1834, side 32-33. Permanent sidelenke: LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Når det gjelder Niels Petter bodde hans foreldre på Sand, Blåfargeverket. Sand er der dagens Blåfargeverk har sine utstillinger i dag.Når det gjelder Helene Hansdatter er det vanskeligere. Det er født 2 Helene Hansdatter på Modum i 1830. Det er Helene Hansdatter født 25 Mars på Hovde [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1152&idx_id=1152&uid=ny&idx_side=-118>Lenke og Hellene Hansdatter født 12 feb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Søsteren Anne født i Modum (Nr. 55 på høyre side):Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Modum, Ministerialbok nr. 5 (1824-1833), Fødte og døpte 1832, side 339-340.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1152&idx_id=1152&uid=ny&idx_side=-175>LenkeBroren Hans født i Modum (Nr. 17):Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Modum, Ministerialbok nr. 6 (1832-1841), Fødte og døpte 1837, side 110-111.Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Vielsen til Niels Amundsen og Marja Paulsdatter i Norderhov (Nr. 21 på høyre side):Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 9 (1819-1837), Ekteviede 1831, side 878-879.Permanent sidelenke: LenkeLaila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Harald Sørensen

Mht Helene Hansdatter, er den jeg søker den som er født 12 febr 1830. Så ytterligere opplysninger knyttet til henne er OK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.