Gå til innhold
Arkivverket

[#16889] Rich i Bergen - hvor fra???


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Heisann!Enda en nyfunnet dame i slekta - Janniche Rich - noen som vet hvor navnet Rich kommer fra??? (Hun var gift med Joseph A Tething - de fikk barn først på 1700 tallet)mvh, Gurli H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Janniche Rich fikk en sønn Caspar Rieck i 1722, noe som gjør det fristende å se nærmere på en forbindelse til Caspar Jansen Rick, født i Bergen, borgerskap som utfarer 15. desember 1682, og rimeligvis en sønn av Jan Riick fra Lübeck, borger i Bergen 25. januar 1655, og Trine Baden, begravd 14. juli 1680.Caspar Jansen Rick hadde en sønn Jan (Johan), men det kan være at Clarche Rich, begravd på Stord 11. januar 1729, 34 år 4 måneder 3 dager gammel, Cathrine Rich, gravlagt i Bergen 8. oktober 1723, og Janniche Rick også hører hjemme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei Yngve!!Den var kjapp :o) Takker for svar ja - Høyst sannsynlig fra Tyskland altså - Janniche og Joseph fikk også en sønn ved navn Andreas f.1725 - kanskje du kan hjelpe meg med hvem han ble gift med??? Gått meg vill i jungelen av Joseph`er.... For og begynne der jeg vet:Joseph f.1779 (g1805m Dorthe C. Bierch) foreldre: Joseph A. Tething f.?? (g1778m Ahlida L Lund f.??) foreldre: Andreas J. Tething f.1725 gm ??????????? foreldre: Joseph A Tething f.??? (gm Janniche Rich g.1719)Denne Andreas finner jeg ikke .... ;o)(((Ahlida Lund her oppe var etterkommer (barnebarn) etter denne Ole A Brudvik som var soldat i Knøsesmuget forresten ---)))Ville bli glad om jeg hadde funnet Andreas sin kone -mvh, Gurli :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.