Gå til innhold
Arkivverket

[#16895] Hvor ble det av Carl A. M. Aamot og hans etterkommere?


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg finner Carl Andreas Mikael Aamodt f. 10.04.1870 i Stavanger, og hans kone Elisabeth Olsdatter f. 27.09.1875 i Stavanger, i 1900 folketellingen for Bergen i Tvedtegården 1, hans yrke var typograf. Men der slutter sporene etter Carl og Elisabeth.Deres ene sønn Immanuel f. 26.11.1896 dør 28 mar 1907 i Vik i S&F.En av døtrene som het Elfrida født ca. 1898 skal ha giftet seg i Bergen med en Jakobsen og deretter emigrert til USA.Siste datter Rigmor Thora f.1900 og død 1973 er mor til vår kjente Elsa Lystad så hennes etterkommere kjenner jeg.1. Men hvor ble det av Carl og Elisabeth, er de i Bergen i 1912? Flyttet de tilbake til Vik i Sogn der deres sønn dør i 1907?2. Hvor ble det av Elfrida og når og hvor er hun født(I 1900 folketellingen står fødestedet Nordfjordeid oppført)?.Er det noen som kjenner til disse eller kan hjelpe meg med forslag til hvor jeg kan lete videre. Har selvfølgelig prøvd de tilgjengelige databasene her på digitalarkivet og kirkebøker for Stavanger, men jeg finner de ikke død i Bergen eller Sogn og Fjordane. Kanskje jeg har lett for dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

En tilleggkommentar: Kilden til disse opplysningene er Elsa Lystad selv, og hun er interessert i å vite om Elfrida har noen etterkommere og hvor hennes besteforeldre døde. Hun mener selv at de bodde i Stryn da de døde, men jeg finner de ikke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Monica Brandsøy Lystad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica Brandsøy Lystad

Som du sikkert har sett allerede stemmer ikke navnene på foreldrene deres overens..Dessuten så bor vel hele familien i Bergen i 1900... Men Elfrida bør det gå an å finne på emigrantlistene her på digitalakrivet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Monica og Bengt: Jeg har allerede funnet denne familien, far Carl Aamot dør i Stavanger i 1902, mor har jeg ennå ikke fått sjekket opp. Immanuel dør i 1907. Rigmor flytter til Oslo og blir gift med Erling Lystad. Elfrida emigrerer med sin mormor til USA, se innleg 16949: Lenke.Men jeg klarer ikke å finne ut eksakt fødselsdato på Elfrida, hun skal visstnok være født ca 1898 i Nordfjordeid. Det er vanskelig å finne henne igjen i USA uten eksakt fødselsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.