Gå til innhold
Arkivverket

[#16896] Etterlysnig: av Halvor Iversen som giftet seg 27.12.1823 i Norderhov Kirke


Gjest Torild Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torild Andreassen

Hei....Jeg søker etter Halvors fam.når og hvor han var født.Han skal ha vært 28 år da han giftet seg med Margit Olsdatter.27.12.1823.Hun var ca 21 år. Begge skal ha hatt attest fra Nes i Hallingdal fra 29.12.1823 Deres sønn :Ole Halvorsen f.1827 gift med Johanne Hansdatter.Er det noen som har opplysninger om denne familien,som er mine aner fra min mor, som var født på Hønefoss.Hennes far var Emil Olsenf.07.12.1877 fra Grue-Brandvall i Hedmark.Håper noen kan hjelpe meg på vei,især med Halvor og Margit.Vennlig hilsen Torild A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torild Andreassen

Hei på deg Leif!Jeg ble sååå.glad.Tenke seg til så mye som du har fått samlet sammen av slekter.Så flink du har vært. Jeg er en liten amatør,det er ikke mye jeg har fått samlet. Litt av Halvor Iversen`s opplysninger, og videre har jeg fått av en som het Thorleif Solberg på Hønefoss.Jeg har søkt på internett,men når steder og personer er ukjent er det for meg vrient og finne frem.Men moro og spennende er det. Anne Marie f 1852 er min oldemor. Hun giftet seg med Jens Halvorsen,og de fikk barna Olaf, Johan,Halvor,Ragna Johanne.(som er min bestemor)Martha og Ida. Ragna giftet seg med Emil,og de fikk syv barn Jeg har opplysninger om slekten videre der,hvis det skulle være av interesse. Kan fortelle at mitt søskenbarn Jan Svensen,Tumyrvn. 60c Nittedal også deler disse aner. Jeg mistet nesten pusten.Har ikke så mye rede på hvordan jeg kan overføre de opplysningene jeg har i mitt slektprogram via internett.Som sagt jeg har mye å lære. Jeg har programmet FAMILIEARKIV 5. JEG HAR IKKE REKT Å STUDERE DET DU HAR SENDT,MÅTTE SENDE DEG NOEN ORD SÅ FORT SOM MULIG,TUSEN HJERTLIG TAKK!!Vennlig hilsen TORILD A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torild Andreassen