Gå til innhold
Arkivverket

[#16905] Peder Tolløvsen f.1767?/gift i Stod 1791


Gjest Solvår Nergaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Solvår Nergaard

Jeg står fast på denne husmannen..Han ble i 1791 gift med Elen Michelsdtr f.Laup Lenke De bosatte seg på Finstadplass,en husmannsplass til Laup.Han finnes ikke blant døpte i Stod,så det jeg lurte på var,om noen hadde oversikt over innflyttere til Stod og som kunne se om de fant han der for meg? Evt andre opplysninger om ham.. På forhånd takk! Mvh Solvår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Jeg har ikke oversikt over innflyttede i denne perioden, men en god kandidat (på bakgrunn av barnas navn) til en far som kan være verdt å sjekke ut, finner du her: Lenke Hvis denne Tollev første gang var gift med Inger, vil jeg tro du har en meget god kandidat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvår Nergaard

Hei Sissil! I FT 1801,finner jeg bare at de har fått to barn,nemlig Michel og Inger:Lenke Jeg får sjekke kirkebøker for Sparboe..Takk for tipset igjen:) Mvh Solvår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Hvis du sjekker kirkebøkene (som ligger på nettet) finner du at de fikk:Elen 25.09.1805Peternille 25.01.1810Anne 05.10.1815Michel ser ikke ut til å være døpt i Stod, og jeg vil tro at det også kan være flere barn født i mellomperiodene som kan være døpt i nabokommunene. I såfall kan du kanskje finne faddere fra Peders familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.