Gå til innhold
Arkivverket

[#16912] Anders og Martha Solberg, Tronheim


Gjest Helge Danielsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Andersen

Dette ble noe knapt og mangler referenser!De eneste AS og MS jeg finner i Trondheim i FT 1865 står oppført som født der Lenke Er det disse??Det finnes en A fra Leinstrand og M fra Ytterøy, men med andre etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Danielsen

Det er disse 2. I 1875-tellingen står fødested Leinstrand og Ytterøy. Nelle Reitan som står under er muligens mor til Martha, og hun er også fra Ytterøy, men født et år for sent til å komme i 1801-tellingen.Siden pikenavnet ikke står på Martha og Anders har tatt gårdsnavnet, er det vanskelig å finne dem, da de sannsynligvis har et 'sen/datter'-navn i kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Det er spesielt viktig med en lenke når de er registret med andre navn enn det de omtales som i teksten! Lenke(Og når informasjonen er hentet fra 1875 og ikke den refererte 1865 så er det jo ikke enklere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Mia Corapi

Min oldefar var August Solberg (født 1867), sønn av Anders og Martha Solberg. Marthas pikenavn var Reitan (Det står på vigselsattesten til August Solberg).August emigrerte til USA i 1886 og giftet seg i 1890 i Michigan med Maria Strøm (datter av Robert Strøm og Gurina Jørgensen, Trondheim). De fikk 4 barn, men kun 3 vokste opp. De 3 barna vokste opp i Trondheim. Jeg vet ingenting om de andre barna til Anders og Martha, eller foreldrene. Jeg vet heller ikke noe mer om slekten og etterkommerne, men setter stor pris på mer informasjon. Si ifra hvis du vil vite mer fra min side. Er det muligens noen som har bygdebøker fra Leinstrand og Ytterøy som kan se om det er noe å finne om familiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Danielsen

Hei. Dette var interessant.Da er altså du firmenning til min kone. Hun er etterkommer etter Aktine Marie Solberg, søster til din August. Hvis du vil se noen av slektningene du har i Norge, så send meg en Email (hedaniel@broadpark.no), så sender jeg en lenke til databasen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.