Gå til innhold
Arkivverket

[#16913] Israel 'Maller' i Trøgstad/Båstad


Gjest Rune Nedrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Nedrud

Hei Fogdenes manntall 1664 for Trøgstad og Båstad viser 'Israell Maller' som husmann under gården Kongerud, han er der innført som 40 år gammel. Kjenner noen til denne mannen, eller er det noen som enkelt kunne gjøre ett oppslag i bygdebok eller lignende for meg? Er interessert i hans etterslekt.Med vennlig hilsen Rune Nedrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Stubberud

Hei Rune :-)Jeg kjenner dessverre ikke til Israell Maller som du spør etter, men jeg sliter litt med en av anene mine som bodde på gården Kongerud.Har skjønt at det var flere gårder med det navnet. En av mine aner, Karl Andreassen, var 'stedsøn' på gården Kongerud Lille - ref.F.T. 1900. Jeg er ikke i stand til å finne ut mer om denne mannen. Du skulle ikke tilfeldigvis vite mer du, om du da har en del materiale om gården?Jeg er helt ny på dette området, og også her på DIS sine sider, og håper jeg ikke med dette har gjort noe 'uhørt'...Med vennlig hilsen Gro Stubberud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Hei GroNeida, ingen feil er gjort fra din side ;-)Men det er to ting her: 1. Jeg er helt ukjent med Trøgstad og Askim rent slektshistorisk sett. Derfor ber jeg om hjelp til oppslag her.2. For at du skal få 'treff' på din etterlysning anbefaler jeg at du legger ut din egen etterlysning her under eget tema. Det er antakelig ingen som vil lete etter Karl Andreassen i dette innlegget.Så får du ha lykke til, Gro.Med vennlig hilsen Rune Nedrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.