Gå til innhold
Arkivverket

[#16915] Skifte Bergen etter Margrethe Gerdtz.1728


Gjest Øystein Lillegaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Lillegaard

Jeg skulle gjerne ha hatt et skifte fra Bergen som i følge NSHT er datert 8/12-1728. Er det noen som har mulighet til å finne det? Eller er det noen måte jeg kan skaffe det på? Det dreier seg om Margrethe Gertdz (Hun kalles også Grethe Gerdtzdatter - vet ikke om hun kan være datter av Giert Gertdz?) Margrethe Gerdtz var hustru av Johan (Jan) Seehuusen. Jeg vet ikke om det finnes skifte etter Jan Seehuusen som dør i 1722. Kan noen finne skifte etter Margrethe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er skifte etter Johan Seehusen 11. mars 1722, og etter hans enke Grethe Giertz 8. desember 1728. Johan Seehusen var en produktiv familiefar, og hadde minst 16 barn i sine to ekteskap. Vi kan skaffe kopier, men må da han en postadresse å sende til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lillegaard

Først og fremst, takk skal du ha! Det ante meg at han hadde så mange barn siden jeg har sett litt på denne slekten og ikke har klart å plassere inn alle navnene. Min adresse er: Øystein Lillegaard Løsmarka 30 7712 Steinkjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Øystein Lillegaard

Jeg tar opp denne tråden igjen siden jeg ønsker kopi av skiftene som er nevnt tidligere og har enda ikke sett noe til disse. Min addr. fins ovenfor. Jeg er veldig interresert i skiftene og er det noen som kan skaffe meg disse? Jeg går ut fra at de ikke er sendt for da ville jeg vel ha fått dem nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.