Gå til innhold
Arkivverket

[#16922] Ole Olsen 1819 Næs, Braathen Gård


Gjest Erik Tønnerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnstein Rønning

Dersom dette er Nes kommune i Akershus, så var det Bråten-gårder på følgende postadresser i 1972:Dal, Fenstad, Haga, Oppåker, Skogsbygda og Årnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Tønnerud

legger meg helt flatt for detektivene, og legger til følgende 1865-tellingen for 0236 Næs;distrikt 3 skoledistrikt vestre sogn Fenstad gård Braathen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Det ser da ut til at Ole Andreas Olsen og Anne Martea Gulbrandsdatter ble gift 8.4.1844 i Nes - uten at du kommer så mye lenger av den grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Hei Erik!Om du sender meg en mail på kenneth@magikenneth.com, kan jeg gi deg anene til Ole Andreas Olsen ganske langt tilbake. Jeg har alle hans tipp-oldeforeldre, så nær som to.Jeg har notert at Anne Martea Gulbrandsdatter skal være født 29.10.1819 i Nannestad, som datter av Gulbrand Olsen og Berthe Hansdatter Bjerche, men nå ble jeg sannelig usikker på hva som er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Anne Marteas mor Rønnaug Olsdatter må være den som er døpt 19. august 1792 i Nes, foreldre Ole Amundsen og Anne Gulbrandsdatter. De bor på gården 'Bierch' i Nes i 1801.Ole og Anne Marteas datter Mina Oline er forøvrig min tipp-tipp-oldemor, og jeg har et fotografi med henne på, om det skulle være interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.