Gå til innhold
Arkivverket

[#16937] Knud von Hadeln og Anne Zitlow von Schencken


Gjest Rigmor Waler Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Helge Angell

Schweinsberg er altså ein liten landsby vel ei mil aust for Marburg i Hessen. Den er svært sjarmerande med bindingsverkhus i ring rundt den gamle borga eller slottet som ligg sentralt og høgt. Slekta (Schenk zu Schweinsberg) bur der den dag i dag og har altså budd på same staden (same 'huset') sidan 1200-talet. Eg har vore der. Eg har til og med vore inne i borga, utan å spørja nokon om lov: Ein gong eg var der, heldt dei på med vedlikehaldsarbeid. Porten til borga var open og ingen var å sjå. Eg gjekk inn og titta meg om kring i den delen som var open og der arbeidet tydeleg pågjekk. Same sommaren reiste eg rundt på ein slags slektssafari og besøkte stader i det sørlege Tyskland der anane til Schenk zu Schweinsberg hadde - eller hadde hatt - tilholdsstad. Det var ganske artig. Heile turen var i grunnen inspirert av ein av artiklane til Hermann Nettum i Vestoppland slektshistorielags tidsskrift. I dag ser det ut til at slekta driv litt à la Løvenskjold etter det inntrykket eg fekk då eg reka rundt i Schweinsberg. Det finst koparstikk av Schweinsberg og borga frå 1600-talet i eit tysk arkiv (Eg har kopi av stikket på papir, men har det ikkje tilgjengeleg her eg bur i Uppsala). Det finst ei bok skreven om Anna Zeitlose (!) sin tippoldefar, Johann Schenk zu Schweinsberg. Han var 'Ritter vom heil. Grabe 1504, Amtmann zu Kirchhain 1467, Hess. Marschall 1473-1500 (1504 Alter Marschall), Hess. Rat 1478, Statthalter zu Marburg 1483-86, Pfaltzgräfl. Rat und Diener 1489, Landvogt an der Lahn 1500, Kaiserlich. und des Reichs Rat und Mitglied des Reichsregiments für den 4. Kreis 1500 seit 1481 auf Burg Hermannstein'. Han var gift med Margrethe von Schlitz ('genannt Görtz'). Til hennes slekt knyter det seg interessant reformasjonshistorie.I tillegg til i DAA finst slekta von Hadeln behandla m.a. i Gotthaisches Genealogisches Taschenbuch der Adeligen Häuser. Der in Deutschland eingeborene Adel (Uradel). Justus Perthes, Gotha 1905. Sechster Jahrgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Olav Helge :)Det var moro å lese din historie.Mitt reisemål til sommeren inkluderer garanterer bestemt et besøk til borgen Schweinsberg.Jeg stortrives i Tyskland, men det er verre med språket. Alle de titlene du nevner vedrørende Johann Schenk zu Schweinsberg skjønner jeg bare halvparten av.Hm... Hadde jo meget godt i Tysk på realskolen. Hva skjedde med det mon tro?Du nevner også en interessant reformasjonshistorie vedrørende Margrethe von Schlitz. Det er jeg selvfølgelig veldig interessert i å høre om.Det jeg har tenkt mye på er hvorfor Anna Zeitlose Schenck zu Schweinsberg havnet i Norge.Hun var bare 5 år gammel da borgen ble påtent i 1635, men jeg tror hennes far befant seg på borgen i 1651. Vet du noe mer om det?Mange hilsner til deg og *Smil* fra Rigmor.P.S. Ønsker du å lufte noen tanker vedrørende våre forfedre er min e-post adresse rig-mor Krøll online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tor Olav Haugland
http://www.burgschweinsberg.deForuten historien i tekst og bilder, får man her også vite hvordan borgen ser ut og og brukes nå. Siden 1997 har det pågått en grundig rehabilitering av borgen, og den er satt i stand til 5 familieleiligheter. Blant beboerene er det også en familie fra den opprinnelige familien Schenk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Tor Olav :)Fint med innspill fra deg.Befinner meg for tiden på opptrening i Halden, og er ikke tilbake før 5.april.Får håpe jeg er full av pågangsmot igjen da.Vennlig hilsen og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tor Olav Haugland

Jeg vil få takke innsenderen av innlegg 23, som med sin henvisning har skaffet meg mange interessante stunder de dagene det ble innevær i påsken.Den omtalte siden Genealogics.org viser seg å være opprettet av en nederlender bosatt i Australia, Leo van de Pas. Her er det lagt inn en stor mengde slektshistoriske opplysninger, og en som er interessert i anene til Anna Zeitlose Schenck zu Schweinsberg finner mye stoff. For hver innføring i registrene er det oppgitt henvisninger til tyskspråklige kilder. Undertegnede har ikke grunnlag for å kontrollere om det opprinnelig er noen feil i de trykte kildene; ei heller om van de Pas har gjort noen punchefeil ved registreringen.Genealogics-siden utmerker seg ved gode muligheter for søking i og sammenstilling av data. Fra en valgfri person kan systemet presentere anetavler inntil 8 generasjoner tilbake, og etterslektstavler inntil 6 generasjoner framover. Ved hjelp av 3 søk kan man da få dekket spenn på mellom 16 og 20 generasjoner.Det er særlig Anna Zeitloses tippoldemor Elisabeth von Plettenberg som knytter forbindelser til navngitte aner langt tilbake. En anetavle for henne er da ett godt utgangspunkt. Ytterligere et utgangspunkt er en etterslektstavle for hertug Ordulf av Sachsen og hans kone Ulfhild, datter av Hellig-Olav. Påskelabyrinten har så vært å finne bindeledd mellom disse to utgangspunktene. Og bindeleddene finnes; Genealogics.org gir detaljer om flere forbindelseslinjer (Meissen, Kleve, Heinsberg/Valkenburg). Så får tiden vise om inspirasjonen også holder så lenge at jeg frisker opp igjen tyskkunnskapene og får biblioteket til å anskaffe aktuell litteratur, men disse rundene på Internett har i hvert fall vist at det er funnmuligheter.Takk for inspirasjon retter jeg også til innsender av innlegg 27 ovenfor, dels for nevnte innlegg og enda mer for innlegg 169 under tema 16955, der han har pekt på Anna Zeitlose Schenck zu Schweinsberg som en nøkkelperson som langs flere linjer var etterkommer etter Ulvhild Olavsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen :)Det er grådig mye spennende som kommer fram, deriblandt linken til Genealogics.org Leo van de Pas. Det meste stemmer med det jeg hadde fra før av, men jeg har oppført andre foreldre til Theophano Sclerena av Bysants enn det som fremkommer der. Jeg får sikkert litt å rette opp med tid og stunder kanskje.Jeg retter en stor takk til alle som bidrar med innspill.Vil forøvrig nevne at Jan Waage på sin hjemmeside http://home.online.no/~jawaage/index.htm også har mye om dette vi er opptatt av her.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Waage

Under henvisning til: Kjell Hamberg, Porsgrunn, 9.9.2003 21:59 (10), om tvil til Else Knudsdatter Urne fødsels- og dødsår på min hjemmeside . Eksakte tall har jeg ikke funnet men derimot en spredning mellom: født mellom 1589 og 1606. død mellom 1643 og 1675. Kvinner ble ikke klart registrert av religiøse grunner og ofte slett ikke nevnt. Ref. Gamle Testamentet, Genesis Kapittel 2 til Kapittel 4 som var godt kjent og overholdt av folk på den tiden. Skulle noen ha kjennskap til Else's riktige datoer, vennligst ta kontakt. Jan Waage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Waage

Under henvisning til: Kjell Hamberg, Porsgrunn, 9.9.2003 21:59 (10), om tvil til Else Knudsdatter Urne fødsels- og dødsår på min hjemmeside . Eksakte tall har jeg ikke funnet men derimot en spredning mellom: født mellom 1589 og 1606. død mellom 1643 og 1675. Kvinner ble ikke klart registrert av religiøse grunner og ofte slett ikke nevnt. Ref. Gamle Testamentet, Genesis Kapittel 2 til Kapittel 4 som var godt kjent og overholdt av folk på den tiden. Skulle noen ha kjennskap til Else's riktige datoer, vennligst ta kontakt. Jan Waage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Jan :)Jeg tillater meg å komme med en liten korreksjon, selvom ditt spørsmål er stillet til Kjell Hamberg. Else Knudsdatter Urne må være død før 1657. I 1657 inngår nemlig Elses 2 ektemann Preben von Ahnen ekteskap med Karen Iversdatter Vind. Preben von Ahnen døde i 1675, og hans kone Karen overlevde ham.Dansk biografisk leksikon sier at Else Knudsdatter Urne døde ca 1643.Med vennlig hilsen og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(31/23:) I den lenken det pekes til i innlegg 23 angis at Knud von Hadeln (1775 Veøy - 1858 Danmark) var g.m. Elise Hendrine Magdalene Elisabeth Trock (1780-1855) og var far til Elise Ovidia Caroline von Hadeln (1820-1900).Er dette samme Knud von Hadeln som skal ha bodd på Heggvik, Ørland, og fått sønnen Wilhelm rundt 1800 med en Malene Langenfeldt ?Og stemmer f.året 1695 på Knud von Hadeln, Oberstlt. Tr.hj.ske Inf.regiment, død 1755 på Stor-Fosen ? (Jeg har notert 1705).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Per :)Dette er hva jeg har notert om diverse Knud von Hadeln.Knud von Hadeln som ble født 1775 veøy, og som døde 1858 i Danmark. Han var fra omkring 1810 byskriver og byfogd i Sjælland. Senere og inntil ca.1856 by og rådstueskriver i Helsingør, kanselliråd, justitsråd. Hans kones navn er ukjent. 1 sønn Johan Henrik Emil von Hadeln f.19.aug. 1818 Danmark, d. 16.mai 1878. Han var Jurist/proprietær og bosatt i Danmark. Denne Knud von Hadeln var sønn av Jens Henrik von Hadeln.Han ble gift 4.januar 1851 med Henriette Kjølner. De hadde tre barn, deriblandt en Knud 'Christian' Emil von Hadeln.Knud von Hadeln f. 24.mai 1779, dpt.4.juli 1779 Østråt krk., d.13.nov. 1853. Han ble gift på Ørlandet 25.des. 1804 med Malene Langenfeldt. De fikk sønnen Wilhelm von Hadeln som sies å være 1 år i FT 1801, men de var da ikke gift. Denne Knud von Hadeln var sønn av Ove Schjelderup von Hadeln, som var var sorenskriver i Fosen fra 1760-1792(Ved barnas dåp kalles han cancelliråd) og hustru Sara Marie Helkand.Om Knud Iversen von Hadeln har jeg notert at han må være født tidligst 1680, da myndighetsalderen den gangen var 25 år, og han var umyndig da moren Dorthea Jensdatter Svaboe døde i 1705. Hans far var forøvrig Iver Christopher Von Hadeln f.ca 1665 på Toten. (Sønn av Knud von Hadeln og Anna Zeitlose/Zitlow) Allerede i meget ung alder i 1684 er Knud Iversen von Hadeln ført opp i offisersrullene i Opplandske nat. inf.regiment. Han ble løytnant 23.juli 1698 og kapteinløytnant 15.august 1718. 13. juni 1721 ble han utnevnt til kaptein og forsattes til 3dje Trondheimske nat.inf.regiment. Han var bosatt på gården Jagtøen i Melhus. Arveskifte etter ham finnes ikke i Trondheim. Han ble gift 23.januar 1734 med Johanne Blichfeldt. De fikk 9 barn og samtlige ble født på Melhus.Foruten sønnen Ove Schjelderup von Hadeln dpt.18.sept.1737, d.10.januar 1800, bg.4.februar 1800 og Jens Henrik von Hadeln f.16.des. 1739 d.14.mars 1818 som jeg har nevnt ovenfor, hadde også sønnen Wilhelm Ernst von Hadeln f. 25.februar 1744, d.24.april 1828 sønnen Knud Fredrik von Hadeln f. ca 1795. Wilhelm Ernst von Hadeln ble forøvrig gift 27.mars 1793 i Moss, med Frederikke Christiane Stenersen.Håper det ble forståelig.Mvh. og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Etterkommere til Knut von H. f. 1175:Descendants of Knut Jensson von Hadeln 1 Knut Jensson von Hadeln b: 1775 in Veø, Møre og Romsdal d: 1858 in Danmark Occupation: Rådstueskriver i Helsingør, kanselliråd, justisråd .. +Elise Hendrine Magdalene Elisabeth Trock b: 1780 in Danmark d: 1855 in Danmark 2 Elise Ovidia Caroline Knutsdtr. von Hadeln b: 1820 in Danmark d: 1900 in Danmark ... +Carl Didrik Meinig b: 1811 in Danmark d: 1897 in Danmark . 3 Caroline Georgia Carlsdtr. Meinig b: 1849 in Danmark d: 1899 ..... +Alphonse François Rene Magnenat b: 1854 in Sveits d: 1913 in Sveits ... 4 Ellen Alphonsedtr. Magnenat b: in London, England d: 1953 in Bogotà, Colombia ....... +Próspero Trujillo b: in Manzanares, ColombiaKilde: Leo van de Pas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Ref. innlegg 2.Jeg har forsøkt finne noe mer om de artiklene som Rune nevner. Er det noen som kan gi mer informasjon om hvor de er publisert og om de forsatt finnes å kjøpe?Mvh Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen :)Etter en datakrasj for 2-3 år siden forsvant det meste for meg av det jeg hadde ført opp av kildeopplysninger. Jeg hadde da mest lyst til å gi opp det hele. Det jeg mener å kunne si i forbindelse med mine kildeopplysninger er at foruten de kirkebøker som det er tilgang til, så har jeg hentet mine opplysninger fra Vestoppland Slektshistorielags Tidsskrift nr. 1/93 av Herman Nettum., samt Dansk biografisk leksikon.Herman Nettum har forøvrig i samme nevnte tidsskrift Nr. 1 for 2006, `Tillegg og rettelser´ til tidligere artikkel om Harald Hårfagres etterkommere - Tidsskriftet TOTN 1976.Han skriver følgende: `I tillegg til dette kan jeg nevne at også Anna Zeitloses mor, Agnes Dorothea von Buseck kan føre sine aner tilbake til kong Olav den hellige i flere linjer´.Dette skulle det jo vært artig om noen hadde flere opplysninger om.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Obs!Glemte artikkel om `Familien Hadeln i Norge´av Gustav A. Mørk, Norsk Slektshistorisk Forening.*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Rigmor: Stemmer det virkelig at Knud Iversen von Hadeln var ført opp i offisersrullene allerede i 1684 ? Hvordan kan dette ha seg ? Han fikk barn i perioden 1734-1746 (minst), og det virker etter min mening mer sannsynlig at han er født rundt 1695. Jeg hadde forøvrig notert 1695 (ikke 1705) som dødsåret for hans mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen Per :)Ja, dette er ihvertfall det jeg har skrevet ned.Jeg har helt sikkert også kilden til det liggende blandt en haug med papirer, men har ikke ork til å lete det fram akkurat nå.Jeg vil tro at det er hentet fra Gustav Mørchs artikkel om familien Hadeln i Norge.Jeg skal lete etter det når jeg føler meg i litt bedre form Per.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen :)Det var som jeg antok. Det er hentet fra NST 1 (1928) s. 309-321. Familien von Hadeln i Norge ved kommandørkaptein Gustav Mørch.Dette er ordrett hva han skriver: Ifver Christopher von Hadeln blev født paa Toten 16.. og døde i Værdalen i 1690 aarene, antagelig ca. 1695. Han blev dragonofficer og i 1682 fænrik i 2det kompani av de nationale dragoner nordenfjelds under Frantz Wilhelm Volkersahms, senere oberst Marschallks kommando. Han avancerte til løitnant i 1687. Fra og med 13.juli 1695 er hans navn utgaat av officersrullene fra dansketide. Han var gift med Dorthea Svaboe, f. ukjendt, d. i Værdalen februar 1705, begr. 4.februar. De bodde på Forbregd i Værdalen. Hun efterlot sig ved sin død et umyndig drengebarn Knud.Knud Ifversøn von Hadeln maa være født tidligst 1680 da myndighetsalderen dengang var 25 aar. Allerede i meget ung alder ( i 1684) er han oppført i officersrullene som fænrik ( antagelig karakterisert ) i Oplandske nat. inf.regiment, blev løitnant 23.juli 1698 og kapteinløitnant 15.august 1718. 13. juni 1721 blev han utnævnt til kaptein og forsattes til 3dje Trondhjemske nat. inf.regiment. Heri tjenestegjorde han til sin død, blev 23.april 1736 kar. major og 10.oktober 1752 virkelig major.I mange aar var han chef for Melhus kompani med bopæl paa gaarden Jagtøen i Melhus. I mai 1753 forsattes han til Stadsbygdens kompani antagelig med standplass i Storfosen. Han døde der 13.september 1755. Arveskifte efter ham findes ikke i Trondhjems statsarkiv.Han blev 23.januar 1734 gift med Johanne Blichfeldt, f. i Aker efter 1703, d. i Trondhjem 19.november 1766 og datter av lagmand Peter Blichfeldt og hustru Christine Munk. Efter hende er der arveskifte av 9.desember 1766, der beror i Trondhjems statsarkiv. De hadde 9 barn, der alle er født paa MelhusEllers er samtlige barn nevnt i artikkelen.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Brennsæter

Hei!Jeg har ikke fulgt dette temaet i detalj, men har ikke kunnet unngå å se det fra tid til annen. Jeg vil bare gi et tips om at det er skrevet en artikkel i TOTN, tidsskrift for Toten Historielag (hefte 2-1976) om Knud von Hadeln. Der er det både anetavler bakover til Harald Hårfagre Karl den Store og masse etterslekt helt fram til vår tid. Hvis dette er gammelt nytt så glem hele greia, i motsatt fall, gi beskjed hvis du er interessert. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Øystein :)Jeg har sett at artikkelen nevnt, men har ikke selv sett den. Jeg er selvfølgelig veldig interessert om du har mulighet til å få tatt en kopi til meg. Jeg vil selvfølgelig betale deg for utgiftene du måtte ha i så henseende.Min e-post adresse er rig-mor (så den berømmelige krøllen) online. no så kan du få nærmere adresse.Tusen takk skal du ha. Med vennlig hilsen og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Waage

REF.: Øystein Brennsæter, Moi, 25.4.2006 12:25 (45).Min hustru Kirsten er i direkte linje. Se min hjemmeside , og .Våre kilder har bl.a. vært: Birger A. Lie, Raufoss, Hans Skude, Søndre Land, og .von Hadeln slektene er inngiftet i Else Urnes slekter. Else Urne-ættene går lengst ned, bl a. var Ulf Urne kong Hemming av Danmarks (AD 810-812) ambassadør hos Charlemagne.von Hadeln slekten er kjent ned til ca. 1106 i Friesland (Holland), og slektsboken deres, fra 1708, finnes på Universitets- biblioteket i Oslo.Hva har du i tillegg som f.eks. billeder, historier og litt mer personlige data, kanskje fra Toten og med adresser vi kan henvende oss til.Er heftet i TOTN, tidsskrift for Toten historielag, hefte 2-1976 tilgjhengelig og hvor?Med vennlig hilsen, Jan Waage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Hei Denne siden har med Anna Zeitloses oldefar, Rudolf som nr 28 i listen som starter med Adelheid de Vermandois, født 915-922. Det er med kildeangivelser for slekten. Lenke. Jeg er normalt skeptisk til denne typen av slektstavler, men når kildene er angitt kan man jo selv vurdere om det virker sannsynlig. Jeg venter selv med å ta det inn i min database til jeg vet mer.Jeg har også funnet Annas slekt i 'Genealogisches Handbuch des Adels, Freiherrliche Häuser A, band 1' Verlag A. Starke, Glücksburg, 1952. Data i denne stemmer bra med vad jeg har funnet på andre steder.Jeg er selv direkte etterkommer av Anna og er selvfølgelig interessert i kopier på alt som er skrevet om familien. Om noen vil ha kontakt med meg er e-post adressen mitt fornavn@etternavn.se.Vennlig hilsen Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

En etterkommer til Anna: 1 Anna Rein.sdtr. Zeitlose Schenck zu Schweinsberg b: 1630 in Hessen, Tyskland d: 1696 in Toten, Oppland .. +Knut Christianson von Hadeln b: 1625 in Øvre Eiker, Buskerud d: Bet. 1677 - 1680 in Toten, Oppland Education: Offiser Occupation: Oberstløytnant v/Oplandske infanteriregiment 2 Sophie Eleonore Knutsdtr. von Hadeln b: 1657 d: 1743 .. +Tobias Hickmann b: 1668 d: 1729 Education: Offiser Occupation: Løytnant 3 Anne Marie Tobiasdtr. Hickmann ... +Michel Taraldsen b: 1689 d: 1741 4 Anne Sophie Michelsdtr. Berg b: 1725 in Land, Oppland d: 1806 .... +Christian Nilsson Vestrum d: 1783 in Land, Oppland 5 Marie Christiansdtr. Vestrum b: 1764 d: 1851 .... +Bjørn Pederson Skei b: 1762 d: 1806 Occupation: Gårdbruker . 6 Peder Bjørnson Bjørnson b: 1797 d: 1871 Education: Cand. theol. Occupation: Sogneprest til Kvikne, Nesset og Søgne ..... +Inger Elise Nordraak b: 1808 d: 1897 .. 7 Bjørnstjerne Martinius Pederson Bjørnson b: 08.12.1832 in Kvikne, Oppland d: 1910 Occupation: Dikter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen Niels :)Jeg kan oversende til deg det jeg mottok på e-post fra Øystein Brennsæter om du er interessert i det?Det jeg har å tilføye til denne artikkelen fra s. 115-159er at kun 3 av barna med etterkommere til Anne Marie Tobiasdatter Hichman og Michel Taraldsen Midtberg er tatt med.De det mangler opplysninger om er: Lisbet Catrine Michelsdatter Hickman (min ane) dpt. 29.august 1728 Fluberg. Hun ble 1 g. 14.sept. 1750 med Hans Larsen Skude f.ca 1702 Skude, Land og døde 13.mars 1770 samme sted. De fikk 2 sønner Lars f. 1750 (min ane) og Hans f. 1753.Lisbet Catrine Michelsdatter Hickman ble g. 2g.m. Fredrich Jacobsen. Hun døde på Grøthaug på Toten 1794, og ble gravlagt 17.juni 1794.Margrete Michelsdatter Hickman ble dpt. 6.juni 1731. Hun ble gift 1769 med Peder Michelsen Synstelien.Mari Michelsdatter Hickman ble dpt. 3 påskedag 1734. Hun ble gift med Hans Gulliksen Hvalby.Tobias Michelsen Hickman ble dpt. 27.sept. 1738. Jeg vet ikke om han ble gift.Til Anders :)Listen du har satt opp er korrekt. Jeg har notert at Bjørn Pedersen Ske (ikke Skei) ble dpt.12.des. 1762 og d. 7.des. 1818 Marie Christiansdatter Vestrum ble dpt. 19.august 1764 og d.11.juli 1851.Mvh. og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.