Gå til innhold
Arkivverket

[#16957] Laurents Andreassen til Amerika


Gjest Erling Undrum
 Del

Recommended Posts

Gjest Erling Undrum

Min far reiste til sjøs i 1929/30. Han fortalte at da han var i New York, besøkte han slektninger i Brooklyn, New York. Den gang viste vi ikke så interesse for det, slik at vi aldri fikk spurt han nærmere om dette. Min far er desverre død i dag. Ved å gå gjennom min fars familie i bygdebøkene, finner vi at hans oldefars bror hadde en sønn som det står i Bygdebok for Sem i Vestfold 'gift og bosatt i Amerika'. Denne slekting av min far er født på Søndre Undrum, Gnr. 3, bnr. 2 i Sem i 1897. Han heter Laurents Andreassen. Hans foreldre var Andreas Eriksen og Johanne Fredrikke Jansdtr. Jeg klarer ikke å finne Laurents i protokollene fra Ellis Island eller ved å bruke Familysearch. Kan noen finne noe mer ut om han - når han dro til Amerika, hvor han har bodd, om han har etterkommere osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen
Gjest Laila N Christiansen

Lawrence og Helma, datteren som jeg ikke greier å tyde navnet på, og en ny sønn Lawrence A. bor i Wisconsin, Marinette, Peshtigo Co. også i 1930.for de som har Ancestry: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Undrum

Tusen takk alle sammen! Denne Laurents er nok min mann. Jeg hadde oversett en ting i Bygdeboka for Sem: Hans to brødre som tok over gården het Eriksen til etternavn. Da gjorde nok også Laurents det. Det stemmer også at de kommer fra Barkåker.I de åpne kildene finner jeg imidlertid ikke noe mer om når han ble gift og hvordan det gikk videre med dem i USA. Har noen kilder for hånden som kan si noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.