Gå til innhold
Arkivverket

[#16959] Opplysninger om ektepar m/barn i Bergen 1900-tallet


Gjest Inger Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eide

Simonette Maria Antonsdatter født i Lavangen 1889 bodde sitt voksne liv i Bergen. Hun hadde to døtre, den ene het Astrid og den andre noe på S.. kan det være Sanny?. Skulle gjerne ha hatt opplysninger om familien, ektemannens navn, født,død og det samme for døtrene og når døde Simonette? Alle er døde og skifte ble holdt på 90-tallet. Men ingen husker alle navnene og datoer for disse personene. Kan noe bidra med noe?Vennlig hilsen Inger Eide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Den det er lenke til, fann eg under vigde i Bergen, men der stod det at ho var fødd Myrseth i Lødingen 1866. Berre til orientering. Dessutan var ho gift i 1902 med tittel pensjonatvertinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Hei og takk for interessen. Det står fast at Simonette Maria er født i Lavangen/Troms.Her er det ingen usikkerhet. Hennes barn er også døde og her skal det ikke være etterkommere. Vi skulle derfor ikke få problemer med personvern - mener jeg.Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Harald Louis Bertram Dreyer, Guldsmedsvend D.K., født 13. juni 1872 og Simonette Marie Myrseth, Pensionatvertind., født i Lødingen 14. mai 1866, ble gift 7. oktober 1902 i Korskirken.Ved folketellingen i 1912 finner vi: Harald Louis Bertran Dreyer, født 1872 1306 i Bergen, Guldsmed, gift bosatt Professor Dahls gate 31, 3 etage, Simoneth Marie Dreyer, født 1869 1405 Trondnes Lofoten, innflyttet til Bergen 1895, og Bjarne Gaston Myrsæth Dreyer, født 1903 1701 i Bergen, Dora Martha Wilman Dreyer, født 1904 1104 i Bergen, Harald Magnussen Dreyer, født 1910 0307 i Bergen.Simonette Marie Dreyer døde i Bergen 25. februar 1944.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Hei dere som prøver å hjelpe.Jeg mener at Simonette Maria ikke kan være noen av de personene som er nevnt fordi fødestedet ikke stemmer. Lavangen ligger i Troms fylke og alle søskene hadde etternavnet Antonsen. Hun bodde i Bergen, men jeg har ingen adresse og det kompliserer saken. De to ugifte døtrene er også sikre fordi det ble holdt skifte da den siste av døtrene døde og arven ble delt mellom Simonettes og mannens familie som delvis måtte ettersøkes i USA.Jeg har forsøkt å finne noen som vet noe om dette uten resultat.Siden dette ligger så nært opp til vår tid, skulle det være lett, men er det ikke. Derfor prøver jeg å finne opplysninger her til en slektsoversikt.Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Hva med Simonette Antonsdatter i Salangen? Hun er oppgitt å være født 1889 i Ibestad. (Finnes i ft. 1900 på gården Haakavik i Salangen).Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Hei Else.Høres riktig ut fordi jeg ikke vet sikkert når ny kommuneinndeling i området kom. I alle fall er Salangen nabo med Lavangen. Men hvordan finner man Simonette igjen i Bergen. Mens jeg skriver her, lurer jeg på om hun kunne bo i en nabokommune, men tror det ikke. Jeg vet jo ikke heller når døtrene ble født, kanskje mellom 1905 og 1920 engang for å ta litt godt i. Kan man søke på Sanny eller Sandra for å få en annen innfallavinkel på problemet?Vennlig hilsen IE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg har sjekket vielser i Bergen opp til 1930, men finner ikke noen Simonette Antonsen/Antonsdatter. Kan hun ha brukt annet etternavn? Materialet er sortert alfabetisk etter etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide B

Etter innviklet detektivarbeid: Simonettes mann hette Ludvig P.Jentoft Simonsen, gravlagt på Møllendal gravplass, Simonette i Åsane. Håper at man ut fra dette kan finne fødsels- og dødsdatoer for ekteparet samt dato og sted for inngått ekteskap og fødselsdatoer for døtrene Astrid og Sanny Simonsen.Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Flesland

Da er det nok ham vi finner død her: LenkeI 1968 bodde en Astri V R Simonsen, f. 1911 og Sanny Dagrunn Simonsen, f. 1913 i Rogagaten 8. Kan det være døtrene du er på jakt etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ludvig Parelli Jentoft Simonsen var født i Lavangen 3. juli 1886, og døde i Bergen 13. september 1952. Han var mekaniker ved jernbanen, og er seinere omtalt som kjøpmann. Han kom til Bergen med sin familie 2. august 1921, fra Fjell. Familien flyttet videre 5. november 1925, i første omgang til Laksevåg, men det var fra Narvik de kom da de på ny ankom Bergen 13. mai 1931. De bosatte seg da i Skottegaten 30. Der bodde de til de 15. september 1956 flyttet til Hordagt. 8.Døtrene Astri Valborg Ruth, født 15. januar 1911, og Sanny Dagrun, født 25. desember 1913, er begge oppført med Kirkenes som fødested.Simonette Marie Simonsen døde 7. november 1983.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Hei alle ivrige hjelpere og tusen takk for flott innsats. Nå blir Astrids og Sannys kusiner ordentlig glade for opplysningene og jeg kan hjelpe dem videre med slektstreet. Jeg skjønner at det er viktig å ha opplysninger om 'familieoverhodet' eller husfar om en vil. Uten hans navn hadde det trolig vørt vanskelig å komme frem til ønsket resultat. Det er godt å vite at en får så proff hjelp her når en kjører seg fast.Vennlig hilsen IE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.