Gå til innhold
Arkivverket

[#16961] Endre Knudtsen - død Istad, Voss i 1837


Gjest Ulla Marie Wig
 Del

Recommended Posts

Gjest Ulla Marie Wig

Hej, er der nogle der kan hjælpe mig med at eventuelt udelukke nedenstående.Der har tidligere været et tema omhandlende identiteten af den Endre Knudtsen der døde i 1837 på Istad, Voss og som var far til Ingeborg der drog nordpå til Lofoten og Endre der udvandrede med kone og to børn til Staterne med som på grund af dårligt vær 'bare' kom til Mandal i Sør-Norge.Jeg har min egen 'teori' om Knut Endresen og hans aner. Jeg ved jeg ikke har meget at bygge det på, da jeg udelukkende har brugt oplysninger fundet på internettet kombineret med lidt hjerneaktivitet ;-)Der er jo flere Endre Knudtsen og vælge mellem som er født rundt 1760.Min 'teori' er som følger: Orlogs - Endres anden kone - mor hed Ingeborg Trondsdtr. Bjørgo.En anden Ingeborg er Ingeborg Olsdatter Bjørgo (*1735 -) da. Ole Knutsson Mestad og Anna Knutsdatter Bjørgo.(Se bla. : Lenke )Ingeborg Olsdatter Bjørgo bliver gift 1758 i Bjørgo med Endre Johanneson Rongen (1734-1817) sa. Johannes Narveson Fjeli og Randvei Endresdtr Tesdal.De får flg. børn: (Fra familysearch) - og jeg ved man skal ikke tro alt man ser på familysearch - men der er i hvert fald 2 Knut Endresen.Den første dør sikkert som spæd. Og alderen passer da sådan nogenlunde med hvad man kan forvente (FT1801 - 40 år).Kan ske at Orlog og Endre har truffet hinanden på Bjørgo hos morfamilierne.Hvad siger I ? Og hvorfor ?Jeg er MEGET interesseret i dette - så alle oplysninger har interesse. Jeg jobber desuden med at få registreret samtlige efterkommere efter Knud og Orlogs søn - Endre f. 1812, Voss.På forhånd tak.Ulla Marie Wigulla_rasmus@webspeed.dkFRA FAMILYSEARCH.ORG You searched for: Any Event, 1745 - 1785, Hordaland (Bergen), Norway Father: Endre Johanneson, Mother: Ingeborg Olsdatter Exact Spelling: Off [refine search] Prepare selected records for download International Genealogical Index / Norway - 12 Select records to download - (50 maximum) 1. Ola Endreson - International Genealogical Index Gender: Male Birth: 1758 Rongen, Evanger, Hordaland, Norway 2. Knut Endreson - International Genealogical Index Gender: Male Birth: 1761 Rongen, Evanger, Hordaland, Norway 3. Knut Endreson - International Genealogical Index Gender: Male Birth: 1765 Rongen, Evanger, Hordaland, Norway 4. Gudveig Endresdtr - International Genealogical Index Gender: Female Birth: 1768 Rongen, Evanger, Hordaland, Norway 5. Gudveig Endresdtr - International Genealogical Index Gender: Female Birth: 1762 Rongen, Evanger, Hordaland, Norway 6. Johannes Endreson - International Genealogical Index Gender: Male Birth: 1771 Rongen, Evanger, Hordaland, Norway 7. Johannes Endreson - International Genealogical Index Gender: Male Death: 1772 8. OLE ANDERSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 29 JUL 1781 Evanger, Hordaland, Norway 9. ANNA ANDERSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 12 APR 1773 Evanger, Hordaland, Norway 10. ANNA ANDERSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 05 FEB 1775 Evanger, Hordaland, Norway 11. JOHANNES ANDERSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 01 SEP 1776 Evanger, Hordaland, Norway 12. Ola Endreson - International Genealogical Index Gender: Male Birth: 1758 Rongen, Evanger, Hordaland, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.