Gå til innhold
Arkivverket

[#16962] Utvandret til Idaho i 1900 tallet


Gjest Tom Harald Dahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Harald Dahl

Min oldefars 3 søsken emigrerte til Sandpoint i Idaho i begynnelsen av 1900 tallet, jeg har ikke klart å finne hvordan (hvilken båt) de reiste og hvor de bosatte seg og hvem de evt. giftet seg med. Håper noen kan hjelpe meg?Alle het opprinnelig Dankertsen, men de endret til Larsen (Larson) ved ankomst til USA.Navnene er: Hanna Larsen f. ca 1878 Christian Lund Larson f. 4.5.1882 g. med Pauline Kafflen Thorvald Larson f. 1891 han ble visstnok aldri gift.Alle er født i Hadsel kommune, og er barn av Dankert Wilhelm Larsen og Ida Katrine Johansdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Christiansen

Hei! Jeg synes du skal finne eksakte fødselsdatoer på de som emigrerte, slik at det er mulig å be/avkrefte evt. funn.Hvilke kilder har du for emigrasjonen og navneendringen? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Harald Dahl

Hei Laila! Den var kjapp! Jeg så på den lista, og så også Hanna Haugsnes. dette er søsteren til Kristian. Jeg visste at hun giftet seg med en Haugsnes. Men trodde de giftet seg i USA.Da vet jeg at de to reiste via Tr.heim og datoen. Når og hvor kom de til USA? Skal forsøke å finne Thorvalds sin eksakte f.dato senere i kveld.På forhånd takk for god hjelp!mvh Tom Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Harald Dahl

hei :-)) Den der var kjapp! Tusen hjertelig takk skal du ha Laila!Håper du kan hjelpe litt til? med ankomststed og dato på alle disse tre?mvh. Tom Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det er noen som har donert data ang. denne familien på Familysearch.orgJeg søkte på all resources, foreldre Dankert Larsen og mor Ida Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Name: Christian L Larson Age: 47 years Estimated birth year: 1882 Birthplace: Norway Relation: Head Race: White Home in 1930: Sandpoint, Bonner, Idaho---------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Han var som du sier g. m. Paulinede bodde i 512 2nd avenue south. Christian L. Larson, 47 år, 29 når han giftet seg, f. i Norge av norske foreldre, immigrerte i 190x,Pauline var 36 ¨år, 18 år når de giftet seg, f. i Minnesota av norske foreldre.Barn: Harold K. A. Larson, 18 år, f. i Idahoen sønn jeg ikke greier å se navnet på, 15 år f. i Idaho,Lillian P, 13 år f. i IdahoEarl R., 8 år, f. i Idaho 1930-census Sandpoint, Bonner Co, Idaho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Sønnen med det uleselige navnet var Floyd. Han var 5 år i 1920, altså f. ca 1915.De bodde i Humbird, Bonner Co. i 1920. 3 av barna var født da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Harald Dahl

Laila :-) !! Har ikke ord - du gjør en fantastisk jobb.Ja det er riktig det som du skriver her, flotte greier. da har jeg barna deres og adressen også i 1930 tellingen. kanskje jeg skal klare å finne etterkommere der idag.Hanna haugsnes (høgsnes) er den samme, jeg er nokså sikker på at det korrekte måten etternavnet er skrevet på er Haugsnes. finner du hvor hun bosatte seg? og hva med Torvald (Thorvald)?mvh. Tom Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.