Gå til innhold
Arkivverket

[#16965] Kari Pedersdatter F: ca 1735 gift med Abraham Christensen /Borge


Gjest Torunn C  Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn C  Ludvigsen

Hei!Lurer på om noen vet noe om Kari / Karen Pedersdatter som var gift med Abraham Christensen i Borge i Østfold.Mine opplysninger er tatt fra Gårdshistoriebøker fra Borge. Abraham Christensen F: 1731, døpt 1. oktober.Han giftet seg første gang med Anna Lars datter og 2. gang med Kari Karen Pedersdatter. Abraham dør i 1795, 7. september. Hans foreldre skal være Christen Ingebretsen Holmen og Mette AndersenKari / Karen skal være født i 1735, men jeg har ingen fødested på henne.hun skal være død i 1807, Borge.Her er hun i 1801, som enke:Lenkepå Heidenberg. All mulig informasjon mottaes med takk!Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Arild Oliver Bråthen

Det jeg har på 'Heidenberg' er følgende: Abraham Kristensen,født 1731. Gift i 1755 med (1): Anne Larsdatter, død 1775. Deres barn: Mette,født 1756 på Ravnehuset og død før 1766, Barn 2: Gunhild,født 1757 og gift i 1782 med Jon Pedersen Grimstad,født 1753. Barn 3: Kristen Abrahamsen,født 1760. Barn 4:Anders ? Barn 5: Mette,født 1766 og gift (1) den 8 november 1791 med Erik Gustavsen Visur, født 1759 på Husvik og død 1800. Gift 2: 1802 med Gisle Hansen,født 1771 på Rød, død 1808. Gift 3: 1810 med Hans Knutsen Vrakebauen, født 1758. Barn 6: Nikolai Vilhelm Abrahamsen, født 23 oktober 1774 i Holm kirke og gift den 1 desember 1805 med Karen Larsdatter fra Holm,født 15 november 1779 og døpt 21 november 1779. Barn 7: Halvor Abrahamsen, døpt 24 mai 1772 i Holm kirke. !!!!!! ABRAHAM KRISTENSEN giftet seg for annen gang i 177? med Kari Pedersdatter, født 1737 og levde i henhold til folketelling i 1801. Barn 1: Helene,født 1777 og gift i 1804 med Ivar Pedersen Langvik,født 1777. Barn 2: Ole, født 9 februar 1782 og gift i 1815 med Ingeborg Larsdatter Holtet,født 1790. Lykke til videre !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Hei arild! Hyggelig at du svarte!Jeg bare lurer på følgende: 1: Hva er kildene til dine opplysninger? 2. Jeg trodde at Karen og Abraham fikk en datter Mette? og også at Nicolai var en ekte bror av Mette?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Hei igjen Torunn ! Dette er fra mine private opptegnelser og jeg har opptegnelser fra ca 25 gårder i Borge og Torsnes. Det kan godt være at Abraham og Karen fikk flere barn, men det var ikke noe mer på de arkene jeg har. Hvis du ønsker kan jeg lete etter de som du mangler ? Jeg håper du har hatt en fin slekts-helg. 'En person uten sine røtter, er som en bekk uten kilde'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Kildene er fra mine mikrofilmer over Borge (Torsnes) og (Holm). Jeg har privat over 100 mikrofilmer privat + masse andre hjelpemiddler.Jeg kan skaffe det meste. Jeg kunne tenke meg å spørre deg om du har noen hjelpemiddler for slektsforskning fra Skjeberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Torunn ! Glem det jeg har skrevet fra private papirer. Det var ikke noe bra ser jeg etter å ha sett i min bok om Gårder og Slekter i Borge og Torsnes, bind 2. Jeg skal se om jeg finner Karen(Kari)Pedersdatter i kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Henning

Jeg kan forsikre søkeren at Arild oliver er en flink slektsforsker. Vi har jobbet sammen på slektssenteret i (mormonerkirken)Jesu Kristi Kirke i 2 år, og vi har avholt flere slektskurs. Skitt slektsforskninig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.