Gå til innhold
Arkivverket

[#16970] Christ (Ole Kristian) Bakke Narum fra Toten, I USA eller tilbake til Norge


Gjest Tove Sønsteng
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Sønsteng

Christ, født ca 1888, til USA fra Toten sammen med sine brødre Casper og Magnus. Sammen med dem reiste også deres søskenbarn Casper M.Narum. Christ, Casper og Magnus hadde også ei søster, Olga,som er funnet i norske arkiver. Christ kom først til Nord-Dakota der de andre slo seg til, men han trivdes ikke og trolig dro han til Pennsylvania. Han er ikke funnet i Amerikanske arkiver nå, broren Caspers etterkommere har prøvd å lete, og de lurer på om han har reist tilbake til Norge. Er interessert i hvor det ble av ham, samt om han har etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N Christiansen

Litt årstall, linker til folketellinger og sånn her i gamle steinrøysa, og hvilke Amerikanske arkiver er de ikke funnet i?Linker til utvandring er og fint, så slipper jeg å lete... :)Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Utreise 1910: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=EMIOSLO&variabel=0&postnr=210873&fulle=true&spraak=n>LenkeEllis Island 1910: LenkeI manifestet står det at de skal besøke broren Magnus Narum I Michigan, NDFinner Magnus Narum i 1930 Census, Michigan, Nelson, ND: Magnus Narum 55år Kone: Clar? 48år, Barn: Ole 21, Carl 19, Clara M 18, Anna M. 15, Signe 12 Og denne ”Maynes” er vel Magnus Narum i 1908:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Sønsteng

Spørsmålet er hvor det ble av Christ etter at han forlot Nord-Dakota. Norge er en mulighet. Ha tolmod med meg, jeg formidler spørsmålet fra Caspers datter, gjennom hennes kusine!!! Håper hun gir meg beskjed om hvor de har lett.Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hvorfor ikke få dine slektninger til å komme innpå her, alle som er interessert i å hjelpe amerikanere snakker engelsk hvis det er det som er spørsmålet! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.