Gå til innhold
Arkivverket

[#16981] Hitra 1801


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Må igjen ut på banen for å be om hjelp. Søker etter en Maren Andersdtr. f. ca.1799, men hvor. Den Maren Andersdtr. som jeg leter etter giftet seg i Trondh.7 Juni 1821 i Vår Frues Kirke med Ole Olsen Rye.I 1801 tell. for Hitteren finner jeg på gården Riisnæsset, Marta Olsdtr. f. ca 1772 og er ugift. Marta har en datter Maren Andersdtr. f. ca. 1800.Er det noen på Hitra som driver med slektsf. og kanskje har Marta og Maren i sine papirer?Er det noen som har tid og anledning er jeg glad for alt av opplysninger og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Allis, den Maren du har funnet på Hitra trur jeg gifter seg med Ole Einersen. Men det er en maren på Strinda Som er i samme alder som kan være den du leter etter. Det er en Ole Olsen i Åfjorden med rigtig alder som bor på gården Bye. Det står Ole Bye 24 år og Maren Andersd 22 år(1799)i giftemålet 7 juni 1821 i vor frue kirke Hilsen Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Roar!Tusen takk for raskt svar. Synd med denne Maren, men hun må jo finnes. Når det gjelder Ole Olsen Rye, så skal Rye være riktig, selv statsark. er enig i det. Jeg hadde en onkel som kalte seg Rye Rokkones.På Byneset er der en Ole Olsen f. 1797, og skal være sønn av Ole Olsen Rye f. 1756 bruker av Rye mellom og ugifte Tjenestep. Randi Johansd.Flakkleven f. 1773. Barnet ble fostersb. på Brendsel. Men dette har jeg ikke fått sikker bekreftelse på.Jeg vil selvfølgelig se på de forslag du kom med.Takker så mye Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Den info jeg fant om vielsen står i Familysearch, men kan være feil. Den maren jeg henviste til på Strinda hadde et mellomnavn Lucia og hun gifter seg med en Andreas Olsen i Bradsberg på Moen / Strinda, så det var bom desverre. Lykke til med videre leting. hilsen Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.