Gå til innhold
Arkivverket

[#16997] Ranni/Randi Halvorsdatter, se her!! Hjeeelp.


Gjest Ørjan Vollan Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Hun var født i 1802 eller 1808, og skulle vær født i Grung/Grong Prestegjeld. Foreldre.Halvor og Ingrid eller noen andre? Er det noen som har mulighet for å sjekke dette for meg. Hun ble gift 1824 i Sørli i Lierne med Peder Tomasen Endseth, f. 1804.Håper på gjennombrudd i denne nøtta !Helsing Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Hei. Takk for svar. Dette viste jeg, men hvordan kan man få sjekket hvor hun kom fra. Har opplyst at hun var fra Røros, og at hun var fra Grong prestegjeld. Hun er født 1808 eller 1802. Far: Halvor og mor: Ingrid.Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jg tenkte nærmest på andre som leser innlegget. Det er jo flere her som holder på med omvandrende slekter.Ellers vil jeg jo tro den harde veien med å sjekke kirkebøker er den eneste muligheten. Du har i det minste 2 steder å begynne, og det er ikke dårlig bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Ja jeg får sjekke kirkebøker, hun ble gift i 1824 med Peder Tomasen Endseth, f. 1804. De var bosatt på Endseth i Sørli, Lierne.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei igjen. Jeg kom til å tenke på noe. Du vet vel kanskje ikke hvor gammel hun var da hun kom til Snåsa. Men det er vel en stor mulighet for at hun ble konfirmert der. Kanskje det står noe der som kan hjelpe deg. Men du har kanskje allerede sjekket dette.Så til sist blir vel spørsmålet om noen andre kjenner til et omstreiferpar som het Halvar og Ingri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Jeg vet ikke når hun ble konfirmert, men hun skal ha kommet til gården Juleshaug i Lierne som barn. Men har ikke funnet henne på denne gården i b-bøkene. Så det blir kirkebøker neste.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Jeg har sjekket kirkebøker for 1820 tilogmed 1825 for å finne Randi og Peder. De ble gift 1824 i Sørli, men jeg fant ingen ting om dem, bare en datter og da sto det ikke noe om dem annet enn navnet deres. Så jeg vet ikke hvor Sørli lå under i 1824. Peder er født i 1804 og Randi i 1802, når skulle de da vært konfirmert? Jeg fant ingenting om dem. Håper noen vet hvor jeg skal lete....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.