Gå til innhold
Arkivverket

[#17026] Johanna Jensine Jensdtr, 8 jun 1850 i Vågan


Gjest Otto Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Otto Jørgensen

Johanna Lydia Jensdtr. Wesenlund, f. 8.6.1850 (fol 73) *Hjemmedøpt av Peder Henning Sjoldvær, bekreftet 28.7.1850; faddere: Martinus Eilertsen Ørsvaag, Jørgen Blix ibid, Ole Olsen Kirkvaag, Jonetha Jacobsdtr. Ibid, Olea Hansdtr. ibid. Jeg finner ikke hennes senere liv, men antar at det kan være LenkeMen det er her års avvik, så sansynligheten er liten.Er det noen som vel om skjebnen til Johanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Brun

I følge kirkebok for Vågan (jeg har fått opplysningen fra andre) ble Johanna konfirmert 24. juni 1866, men da under navnet Johanna Lydia Persdatter Arntsen, f. 8/6 1850 på Ørsvåg. Foreldre Per Arntsen og Anne Martha Jakobsdatter. Men det er nok den samme Lydia som er i ft. 1875 og 1900. Sønnen Bernt Hagen er jo med henne begge plassene, og mye tyder på at Johannas mor var søster til Jonette Jakobsdatter på Odvær. Men hvor Johanna (Lydia) oppholdt seg mellom 1875 og 1900 vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

litt originalt at vi har to med slik sammenfallende opplysninger. Far til min johanna er angitt som Jens Arnesen.Johanna Lydia Persdatter Arntsen virker som to familienavn og er vel litt originalt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Brun

Jeg ble litt fascinert av dette. Tror nesten det er samme person med en hel masse feil i kirkebøkene (kirkebøkene er brent, så det er i vesentlig grad klokkerbøkene vi må forholde oss til her). Skal granske dette nøyere. Hvorfor skriver du Johanna Jensine i overskriften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg sjekket mot FS og fant Ane Martha Jacobsdatter gift 8/8 1849 Vågan med Jens Arntzen. Dette er jo usikkert, men...Og her tror jeg at jeg har funnet Jens i 1865 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.