Gå til innhold
Arkivverket

[#17029] Søker info om disse 4 søstre fra Tromsø.


Gjest Jens Holst
 Del

Recommended Posts

Gjest Jens Holst

Søker opplysninger om flg.: 1) Ivarna Marie Amundsen, f. Tromsø april 1870, bosatt Kr.ania, g.m. Harald Pedersen, f. Kr.ania 1870, bryggearbeider der. Barn: Harrieth Agathe f. 1893, Alf Marinius 1895, Thomas Rudolf 1898, Sigrid Eugenia 1900. 2) Agnes Jonette Amundsen, f. Tromsø 1874, bosatt Kr.ania, g. ca. 1900 m/Chr. Christiansen, f. Trøgstad ca. 1870. Han en årrekke restauratør på D/s 'Dronningen', senere en årrekke rest. i Studentersamfundet, og i årene 1928-37 drev de Balberg Turisthotell nr. Lillehammer. Hvor ble de så av ? 3) Amanda Sofie, f. Tromsø i 1879, bosatt og gift i Kr.ania ca. 1899 m/ Olaf Sigvart Holmsen, f. Kr.ania (?) 1875, han død Kristiania sept. 1930. Barn: Bjarne Fin f. 1900, Solveig Amanda 1902, Einar 1902 og Olaf 1906. 4) Dagmar Amundsen, f. Tromsø 1884, g. Tr. i 1915 m/ Johannes Wickstrøm. Han døde i 1920 i Tromsø, men Dagmar manglet i etterlattes navn, så hun må ha gått bort tidligere. Når ? Hvor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Holst

15.09.03 - Heihei, Heidi ! Jeg er både glad og skuffet. Skuffet over meg selv, som har lurt meg og alle andre ! Men jeg har alltid hatt problemer med hun Ivarna, som jeg i min BK har skrevet (Ivarna) Marie, fordi hun sjelden ser ut til å ha brukt det første navnet. Og dermed bortfaller nå alt med hennes giftermål og alle barna i Kristiania, under navnet Pedersen !!! (Snart er hennes pikenavn Pedersen, snart Amundsen, det har variert, faren het Amund Pedersen !) Og glad er jeg for at du har funnet den rette Ivarna Marie, som da har emigrert, - ingen tvil derom, til overmål står det jo Tromsø som bopel. - og det med Chicago klinger også sannsynlig, hun har en onkel på de kantene, mener jeg. Jeg sier takk for innsats og bevis for hennes utreise ! Tku - Hilsen Jens H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Hei Jens,Kjenner følelsen av å ha jobbet med et blindspor, men det glemmer man jo fort når man får nye verifiserbare spor å jobbe med.Jeg tok en titt på Ellis Island, hvor Oscar II ankom 16. nov 1904. Har lett gjennom listene, og dette Lenke må vel være damen selv om hun her er 32år gammel.I emigrasjonslisten står det jo Tromsø(Amerika) som vel er en indikasjon på at hun har vært hjemme på besøk eller noe. Damen i manifestet oppgir å ha vært i Amerika tidligere, fra 1992-94, og da bodd hos sin tante Mrs Hei...? (som jeg ikke kan tyde). Adressen fremkommer også, samt at hun er en venn av pastor E. Peterson.Så hvis denne onkelen du nevner heter noe som kan bli Mr Hei..? så har du kanskje et nytt spor...Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Holst

Hei igjen, HeidiTakk igjen for innspill. Så langt vet jeg intet om de navn du antyder fra manifestet (?) De klinger ikke kjent fra alt det jeg har vært borti gjennom årene for denne familien, - og der finnes ingen å spørre lenger. Bedrøveligvis. Jeg har prøvd å finne ut om flere av dem dro til Junaiten, - så langt uten hell. Hilsen Jens H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.