Gå til innhold
Arkivverket

[#17074] Prøver med Holten en gang til, før vi reiser til USA/Canada i høstferien


Gjest Vidar Holum
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Holum

Hei Er på tur mot USA i høstferien og leter etter disse og hvor de kom fra i Norge. Tenkte jeg skulle ha med meg en overraskelse.Andrew Holte gift med Tobro Thoreson De fikk 3 barn: I. (2) Ole Holten. Døde i Weyburn Canada. II. (3) Peter Holten. Døde i St. Paul Usa. III. (4) Elizabeth Holten ca. f.1900 d.1952. Immigration eller Nat. i 1926 De bodde i Arcola og Yellowgrass, Saskatchewan, CanadaAlle trolig født i Norge og kom til Canada fra 1890 til 1930.Her ser dere et bilde av familien. http://www.holum.net/holum/gen/holten.htmSome other info that does not fit: Father Olaf Holten Born in Oslo Norway Died of heart attack in 1930Mother Torbo Thorson Born: Oslo Norway Married Olaf Holten Died in 1934, killed by German SoldiersVar på byarkivet i dag for å se etter Holten i adressebøkene, men føler ikke at jeg fikke tref fra 1910 - 1935.Fant 2 Holten Andreas f. 1882 fra Sogndal nattevakt og portier på Grand Hotel og en Ole fra Hemne politikonstabel født 1885. Men fikk ikke disse leller familiene til å passe. Vi noen ha kopiene av tellingene for Christiania så sender jeg de bare til libhabere. 92200402 Landingsvn. 132 0767 Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.