Gå til innhold
Arkivverket

[#17094] Ole Pedersen Lien Kvam Nord Fron


Gjest Mona Årnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Årnes

Ole var far til Ingeborg Olsdatter døpt 30.12.1860 hennes mor var Kari Olsdatter Dokken f 06.10.1828. Kan noen finne fødselsåret til Ole? Takknemlig for svar. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Det er vanlige navn, så det kan vere lett å ta feil. Men dersom det med Lien er rett, er det mulig at foreldra er dei på Lien i 1865: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60518&variabel=0&postnr=1969&fulle=true&spraak=n>LenkeDette finn eg på LDS IGI: OLE PEDERSEN Birth: 04 OCT 1837 Christening: 15 OCT 1837 Kvam, Oppland, Father: PEDER HANSSEN Mother: MARIT OLSDRKanskje er da Ole tjenestegut på Melbye i 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Jeg har sjekket Ole Pedersen og Kari Olsdatter ekteskap 16. juli 1866 dette er ikke den Kari Olsdatter jeg har. Hun bor sammen med sine barn på Svaet Nord Fron. Hennes foredre er Ole Østensen fra Skredderstuen og Marit Pedersdatter Dokken Nord Fron. MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Det gikk litt for fort med innlegg 5.Det jeg forsøkte å formidle, var at den Ole Pedersen født 4. okt. 1837 av foreldrene Peder Hansen og Marit Olsdtr. (som nevnt i innlegg 2) er riktig person som far til Ingeborg.Det er imidlertid ikke samme Ole Pedersen som giftet seg i 1866, noe som allerede er slått fast i innlegg 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Aud. Takk for svaret, det er koslig at du hjelper meg videre denne gangen også. Nå har jeg fått bekreftet at Ole Pedersen er født i 1837. I 1865 tellingen finner jeg en aktuell kandidat på Mellby og en på Brænden. Han på Brænden har fått en sønn Petter Olsen som er 2 år i 1865 tellingen. Mor Embjør Jakobsdatter 25 år. Han på Mellby er ungkar. Er det noen som kan skjekke døpte 1863? Takknemlig for svar. MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Petter ble født 09.07.1864, og døpt i Sødorp kirke den 16.10.1864.Foreldre: pike Ingeborg (Embjør) Jacobsdtr. Brænden og ungkar Ole Pedersen Lien u. Stø.Hennes 1. og hans 3. leiermål.(Klokkerboka for Sødorp 1851-83, folio 64, nr. 48.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.