Gå til innhold
Arkivverket

[#17105] Anne Tonette Berntsdatter Staalesen fra Flekkefjord, født 1828 eller 1830


Gjest Inger-Lise Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Moen

Har noen opplysninger om Anne Tonettes foreldre?Hun har ved folketellingen i 1865 en sønn ved navn Hans Mathias Hansen, født 1857 og en datter Andrea Andreassen, født 14/7-1865.Iflg. kirkebøkene i Flekkefjord er far til Andrea oppgitt til Andreas Andreassen Øie fra Kvindal sogn. Er interessert i opplysninger også her.Andrea giftet seg senere med Herman Hansen i Fredrikstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hans Mathias Hansen ble døpt 17.10.1857 på Hidra, Vest-Agder. Far: Hans Mathias Staalesen. Datter Andrea døpt 30.7.1865 Nes, Vest-Agder. Ane Tonethe Berntsen ble døpt 8.3.1835 på Hidra - foreldre: Bernt Tobias Svendsen og Elisabeth Torstensdatter. Bernt Tobias og Elisabeth ble gift 10.10.1832 på Hidra (Han var 25 år og hun 22 år). Far til Bernt Tobias er oppgitt til Svend Hoversen. Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere opplysninger: Bernt Tobias Svendsen er døpt 23.8.1807 i Bakke, Vest-Agder. Foreldre Svend Haaversen og Berthe Marie Osmundsdatter som ble gift 21.3.1793 i Lund, Rogaland. Elisabeth Torstensen ble døpt 8.7.1810 på Hidra, Vest-Agder.Foreldre Tostein Nilsen og Ane Malene Axelsdatter som ble gift 26.5.1801 i Lund, Rogaland. Anne Malene Axelsdatter er født 31.10.1776 og døpt 1.11.1776 i Lund, Rogaland (far: Axel Moy). Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer info: Grunnen til at Anne Tonette benyttet etternavnet Staalesen er at hun 7.9.1860 i Nes, Vest-Agder giftet seg med Hans Mathias Staalesen. All informasjon fra Family Search - der aktuelle kirkebøker er oppgitt som referanse for de opplysninger jeg har gitt. Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Svend Haaversen på Skjeggestad i 1801: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11045.wc2&variabel=0&postnr=1686&fulle=true&spraak=n>LenkeKanskje Berte Marie er denne: BERTHE MARIA Birth: 12 JAN 1773 Christening: 17 JAN 1773 Lund, Rogaland, Norway Father: OSMUND SCHAALANDOsmund Schaaland i 1801: LenkeAnne Malene Axelsdatter i 1801: LenkeOg Tosten Nilsen på Hidra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Helge Trelsgård

Jeg har en del opplysninger om denne slekten.Det er for mye til å legge inn her. Send meg en mail på jan@eikmail.com så skal jeg sende deg det jeg har over helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Lise Moen

Takk til dere som svarer, er interessert i alt.Er det noen som har flere opplysninger om Andrea, født 1865? Har bilde av henne.Hilsen Inger-Lise Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Andreas Andersen er kanskje denne i 1865, Øye, Kvinesdal: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61037&variabel=0&postnr=646&fulle=true&spraak=n>LenkeFra LDS IGI: ANDREAS ANDERSEN Christening: 21 AUG 1842 Kvinesdal, Vest-Agder, Father: ANDERS JOHNSEN Mother: BIRGITTE OLSDRANDERS JOHNSEN Spouse: BIRGITHE OLSDR Marriage: 22 NOV 1827 Kvinesdal, Vest-Agder, Husband Age at Marriage: 23 Wife Age at Marriage: 22Johannes, bror til denne Andreas, i 1865 på Gløvre: LenkeSerine, søster til denne Andreas, på Øvre Moi i 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.