Gå til innhold
Arkivverket

[#17106] Bergendine Valset, Tromsø


Gjest Hallvard Bragstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Hallvard Bragstad

Bergendine Valset, f. ca 1824 i Tromsø (iflg. folketellingen 1865) - gift med skomakeren Hans Olsen fra Dovre.Er det noen som vet hvem foreldrene til Bergendine var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard Bragstad

Jo takk, jeg har funnet henne i folketellingene, også i en branntakstprotokoll som viste at hun var i live i 1909. Men hvem var foreldrene hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Bergendine Caroline Valseth f ca 1825, datter av bager Didirik Valset og Susanna Suur, Tromsø.Søsken (minst) Anna Wilhelmine f.1829 d.1829 - Sesilia Sophia f 1826 - Didrich Jacob f 1824Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Bergentine Caroline Walseth ble gift med Hans Hansen 13.11.1850 i Tromsø (han 30 år og hun 26 år). Hennes far er oppgitt til bager Walseth. Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Bare en ting som slo meg; Var han virkelig en baker, eller var kanskje BAGER en del av etternavnet (Siden det er oppgitt på familysearch som ikke oppgir yrke el lign.)Bare en tanke.. ;-)Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Familysearch er i all hovedsak skapt av amerikanere, med gjennomgåene dårlige norskkunnskaper, og alt som står der må kun regnes som veiledende, og sjekkes opp mot originalkilder. Den som skrev det inn, kan godt ha trodd at bager var et navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard Bragstad

Så har vi blitt lurt av Familysearch.....Bergendine Caroline Walseth, født 20. mars 1825 i Tromsø, døpt 5. juni, datter av bakermester Jacob Walseth og Marta Jørgine Krog.Susanna Suur er altså ikke mor til Bergendine.Har i dag sett gjennom kirkeboka for Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg må bare spørre, hvordan er navnet til Bergentina skrevet når hun er oppgitt som datter av Didrik V. og Susanne S??? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard Bragstad

I kirkebok for Tromsø er hun innskrevet som Bergendine Caroline, dette da hun ble døpt.Jeg har ikke antydet at hun er datter av Didrik V. og Susanne S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

innlegg 12 sier du da det? (lurt av FS..Sitat: Så har vi blitt lurt av Familysearch..... Bergendine Caroline Walseth, født 20. mars 1825 i Tromsø, døpt 5. juni, datter av bakermester Jacob Walseth og Marta Jørgine Krog.Susanna Suur er altså ikke mor til Bergendine.Har i dag sett gjennom kirkeboka for Tromsø.og innlegg 7 sier Heidi og det samme... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.