Gå til innhold
Arkivverket

[#17110] Kirstine Jonsdatter Holte dro til USA


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei!' Prøver igjen - Om noen kan hjelpe meg med denne nøtten - Kirsti Jonsdatter Holte f.1884 ( Ålen/Holtålen i Sør Trøndelag) dro til USA i 10/8/1909 - dro til Baldwin WI- var der med bla broren Elling - Elling dro hjem igjen til Norge rundt 1914. Kirsti ble igjen - hun ble gift , kanskje 2 ganger også - hadde muligh 3 barn ei datter som døde tidlig ( Bertha e.l.) og muligens 2 sønner. Den ene mannen hennes ihvertfall skal ha et nordisk navn. Alt dette er antagelser da min kilder er tantebarn av Kirstine som ikke helt vet noe idet hele tatt bare tror de husker disse tingene.Er det mulig noen kan hjelpe meg?????MVH, Gurli Heimsbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

?????????? Har noen, noen kilder som de kan skjekke ang. feks bryllup i N-Amerika???? Kirsti kan vel også skrives på mange måter - takker for all mulig hjelp-MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Laila N. Christiansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei Laila!!Jeg har prøvd ganske så mye i USA, 'hyret' en masse med personer og hatt sider med bilde og info i aviser der borte - men uten noe hell. Jeg får prøve denne gruppen i St.Croix - og se om jeg finner skifte etter foreldrene - Takk :o)mvh, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.