Gå til innhold
Arkivverket

[#17133] Hvor kom Nils Lars(s)en fra?


Gjest Rune Viken
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Viken

Min Olderfar Nils Larsen f.1876 Veldre(hvor?)bodde under 1900 folketelinga i Strandsveen,Nes Hedmark.Men jeg har ikke noen mulighet til å finne ut noe mer, slik som hvor han kom fra, foreldre og søsken.Og jeg vet ikke mer om han en at han ble gift en gang med Kristine Evensdatter f.1879 Ringsaker(hvor?)og at de fikk 12 barn.Jeg vet like lite om henne også.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Hei Rune,Lager en lenke til Nils & Kristine i 1900: LenkeHer har de fått to av barna, -med navn etter hver sin bestefar. Har du navnene på de 10 andre?Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Viken

Jeg har navnene på alle barna. Min mormor er en av disse. Hun lever idag men husker ikke navn på sine besteforeldre og ikke hvor de kommer fra.Hun husket heller ikke når alle søsknene sine er født. Men det ser ut til å ha løst seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Kristin Elvsveen

Jeg har funnet foreldre til Nils Larsen i Kirkeboka for Ringsaker 1876. Han er født 7 august og døpt 20 august. Foreldrene heter Lars Amundsen og Antonette Andersdatter. De bodde på Flisaker. Kristine Evensdatter er født 21 august 1879 og døpt 16 november. Hennes foreldre er Even Johannesen og Tonette Kristoffersdatter. De bodde på Kindlieie, lille. Kan sikkert finne mere hvis du er intressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.