Gå til innhold
Arkivverket

[#17140] Johannes Johannessen ,Østbø af Hundvaag i Rogaland


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Den 07.12.1840 ble han oppgitt som far til uekte barn Ingeleif.Hun ble født på Helland i Vikedal og moren var Ingeleif Tollesdatter.I kirkeboken står det at Johannes var fra ' Østbø af Hundvaag'.Jeg ser at det ligger under Hetland i Rogaland i 1865.Er der bygdebok som omhandler Østbø-gårdene i Hetland? I så fall kan man finne noen Johannes Johannessen der født 1810 +/- 10 år?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Det er ikke bygdebok for Hetland , i kirkeboka for Frue , Randaberg og Dom -1681-1821 fant jeg følgende kandidater til din Johannes. 1796 30.09 -Johannes Ingebrigtsen Gimre og h Berte Johannesdatter ; Johannes 1802 07.03 Johannes Gundersen Hove og Anna Johanna Ivarsdatter ; Johannes 1802 18.07 Johannes Johannesen og Malene Omundsdatter ; Ole Johannes 1802 21.11 Johannes Robertsen og Guri Olsdatter Hage ; Johannes og Lars 1803 06. 03 Johannes Torkildsen Hinna og Berte Olsdsatter; Johannes 1804 22. 02 Johannes Gundersen og Johanne Ivarsdatter ; Johannes 1804 02. 12 Johannes Pedsren Qvivold u Tasta og Inger Jacobsdatter ; Peder Johannes 1805 20. 04 matros Johannes Johannsen og Malene Magnusdatter ; Johannes 1806 08 06 Johannes Johannsen Li og Berte Torjersdatter ; Johannes 1810 25. 11 jegteskipper johannes Tørresen Sunde og Anne Berte Jonsdatter ; Johannes 1815 24. 09 matros Johannes Johannesen Drejer og Christie Jacobsdatter ; Johanneslykke til videre . Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for interessante innspill Tove.Jeg får prøve om det er mulig å knytte en av disse til Østbø i Hundvåg. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Det finnes ingen bygdebok fra Hundvåg, men Bjørg Lunde Rugland utga for noen år siden boka 'slekta fra Lunde på Hundvåg'.Boka omhandler 4 gårder på Hundvåg: Østbø, Husebø, Lunde og Skeie.Lykke til videre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Tove for svært nyttig informasjon.Jeg skal se om jeg kan komme over boka på min vandring.Ha en forteffelig søndag. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.