Gå til innhold
Arkivverket

[#17146] Søker min olderfars slekt i Amerika


Gjest Rune Viken
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi C. Huitfeldt

For den Emil Olsen nevnt under innlegg 4-5 mener jeg at det sto A.L. under kolonnen 'naturalized or alien'. Det kan kanskje indikere at han ikke hadde søkt amerikansk statsborgerskap.?! Og det måtte man vel ha gjort for å få land ihht 'The homestead act'.Hvis denne Emil er den rette vil det vel ikke kunne finnes hverken 'naturalization records' eller 'land grants' på ham. Men, vil han kunne finnes i andre registre enn tellelistene?Hva mener/vet Laila om det?HeidiHeidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hvor er emigrasjonen til søstern Mathilde? Dersom noen har brukt tid på å finne den, kan den legge link?(jeg lager slektsforskerdag for DIS-O/A, så jeg har det litt travelt) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Mathilde Mathiassen f. 26/10-1882, døpt 4/2-1883, konfirmert 3/10-1897 reiste ifølge Ringsaker kirkebok fra Krogvikeie til ND 1903. Emigranter på digitalarkivet gir ikke noe men jeg har skrevet av fra protokollene de som emigrerte fra Nes og Ringsaker. Hun reiste med Montebello 8/10-1903 til Boston. Emil i Williamsn co. var et skudd i blinde, han kan like gjeren være i Canada siden ingen i ND passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Ok... jeg fant en, men, den passer dårlig når det gjelder alder... pussig at hun gjør seg eldre enn det hun er???? Eller er dette helt feil dame? Lenke Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Det er denne ja, alderen er helst feilskrevet men originalen er riktig. Glemte at det er to baser fra Oslo. Kirkeboka gir ND som reisemål . Boston var vel bare havna hun kom gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Viken

Her er barna av Oline Johannesdatter:Johan Teodor Larsen f.23.2.1876, far: Lars Haakensen. Han flyttet fra Ringsaker i 1899. Se Digitalarkivet: Out-migrants in Ringsaker 1814-1905. [177575/328]Mathilde Olsen f.26.10.1882 far:Mathias Olsen. Hun flyttet fra Ringsaker i 1903. Se Digitalarkivet: Out-migrants in Ringsaker 1814-1905. [177591/344]Emil Olsen f.22.9.1887 far:Ole Eriksen. Han flyttet fra Nes til N.Dakota i 1908.Dette er det jeg har funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.