Gå til innhold
Arkivverket

[#17151] Torbjørn Nielson Gjerde, Fusa f. 15/8-1695, død i Fana.


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Se innlegg 17130Men jeg fant ut at det var bedre å sette opp en ny melding.Jeg har funnet han på FS som døpt 15/8-1695 Gjerde i Fusa og gift med Christie Pedersdtr. fra Fana. Han bosetter seg på Krokeide i Fana.Dernest står foreldra hans som Niels Olson f.1657-d.1742 og Ingegier Olsdtr.Foreldra til Niels Olson kan så være Ole Ellingson Litlelid og Brita Ingebrigtsdtr.Jeg har ingen muligheter til å sjekke om dette er rett eller ikke. Håper at noen kan slå opp i bygdebok for Fusa.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fant den i gifte i Os : LenkeHan må ha vært en aktiv kar!! Finner at han har tre barn med andre enn konen.- med Martha Pederdstr fikk han en sønn Peder 18/12-1729- med Eli Johannesdtr fikk han en datter Agothe 10/2-1736, d. 1787.- han fikk en datter Britha 3/5-1731 mora er ikke spesifisert., d. 1750.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Og så finner jeg og giftermålet til Niels Olson og Ingagar Olsdtr i Fusa : Han fra Gjerde og hun fra Ø. EchelandGifte i Fusa : LenkeMvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Flesland

Det du har i innlegg (1) stemmer så langt jeg kan se med det som står i Os II og Fusa II. Jeg skal prøve å scanne noen sider og sende deg pr. mail. mvh Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.