Gå til innhold
Arkivverket

[#17157] Dagfinn Håvardson (ikr. 1737-1817) - Kvar kom han frå?


Gjest Per Ivar R. Tautra
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Ivar R. Tautra

Er på jakt etter opphavet til Dagfinn Håvardson (ikr. 1737-1817) som budde først på Stord og sidan i Sveio i Sunnhordland.Dagfinn gifte seg i Stord kyrkje 08.10.1765 med Lisbet Ibbesdotter (ikr. 1734-1802), men diverre står det ikkje noko om opphav (heller ikkje gardsnamn) for nokon av dei i kyrkjeboka.Dagfinn og kona budde først i Kårevik på Stord. Dei er nemnde der så seint som i 1778. I 1781 var dei komne til Haugsgjerd i Valestrand (no Sveio kommune), der Dagfinn var plassmann til 1809. Seinare bygsla Dagfinn eit bruk på Tveit i Sveio. Etter at Lisbet var død gifte Dagfinn seg i 1803 med Marta Knutsdtr frå Eidsvåg i Valestrand (1769-1846).Dagfinn Håvardson har både førenamn og patronymikon som var mellom dei mest uvanlege. Det store spørsmålet er altså kvar han kom frå. Eg finn ikkje spor etter han på Stord eller i Bergen. Har nokon støytt på ein person med dette namnet, så høyrer eg gjerne om det.Då Dagfinn gifte seg andre gongen (19.06.1803), er han i kyrkjeboka for Stord skriven som 'Dagfind Wien Hausgiærd' . Ein annan gong er han skriven med etternamnet ”Hvien” Kanskje kan det kryptiske etternamnet kasta lys over noko? I etterslekta til Dagfinn har det nemleg gått ei segn om at Dagfinn kom frå ein gard nær Hønefoss som heitte noko slikt som ”Ven”. I Norderhov på Ringerike i Buskerud finst det ein gard som heiter Veien. KAN Dagfinn Håvardson ha stamma derifrå? Uansett var kanskje namna Dagfinn og Håvard meir vanlege på Austlandet enn dei var her vest?Helsing Per Ivar Rotvoll Tautra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Ågot Lervik

Dette var veldig interessant og utrolig irriterende at jeg ikke har fått med meg før. Dagfinn Håvardson er min 4. tipp-oldefar på min mors side og jeg har lett etter ham i flere år. Jeg har også hørt at han skal være kommet 'over fjellet' for å slippe militærtjenesten og at han skulle være fra en plass som het Veien. I tillegg til dette har jeg hørt at han visstnok skal ha blitt godt kjent med presten som på den tiden bodde i Kårevik, Jacob Wendelboe. Denne presten var ugift og barnløs og skal på fått Dagfinn til å love og kalle opp en sønn etter seg. Såvidt jeg har funnet ut fikk Dagfinn og Lisbet en sønn som de kalte Jacob Wendelboe, men som døde ung. Mange år etterpå, i 1806, fikk Daginn en sønn med Marta som han også kalte Jacob Wendelboe og dette navnet går ennå igjen på Tveit og Erve i Sveio.Håper å få liv i denne tråden igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ågot Lervik

Ja, det er den samme Dagfinn. Konen Lisbet døde i 1802 og han giftet seg ganske raskt igjen med Marta Knutsdtr. Eidsvåg. Senere flyttet de til gården Tveit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
  • 1 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.