Gå til innhold
Arkivverket

[#17178] Marthe Kristiansdatter Eide, f.1769 Hyllestad , SF


Gjest Bjørn Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Gundersen

Er det noen som har bygdebok for Hyllestad,Sogn og Fjordane? jeg lurer på hvem som er foreldrene til Marthe Kristiansdatter Eide, f.1769 ;som giftet seg med Nils Nilson Busch ,Engevik i Solund.HilsenBjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Gisle Hersvik

Hei Bjørn,Du har vel allereie fått svar på ditt spørsmål frå 2003 ?Men sidan eg no har tatt fram teamet:Kristian Nilsson Eide, f. 1731, d. 1804g. 18.7.1756 m.Brite Endresdtr Kolgrov, f. 1728, d. 1801- treng du meir opplsyningar bakover så berre gi beskjed.M.v.h. Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Hei Gisle og takk for din Epost i annen sak. Jeg er 'tynn' på data om folket fra Eide som giftet seg med Busch'ene. Har du foreldre, etc. på Kristian og Brite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Hei Kurt,Som fld. til Kristian:Nils Knutsson Høyvik (Askvoll), f. 1705 - d. 1748 - g. 24.11.1728 m.Anna Endresdtr Eide, f. 1706/08 - d. 1763.Som fld. til Brite:Endre Jonsson Kolgrov (Hyllestad), f. 1699 - d. ? - g. 7.11.1727 m.Marte (Maritta) Knutsdtr Atterås (Hyllestad), f. 1690 - d. ? (eg har notert at ho er dtr til Knut Trulsson 1656-1729 g. ca. 1690 m. Malene Jakobsdtr 1667-1712, og Malene har eg som dtr til Jakob Nilsen og Gitlaug Nilsdtr).Eg har noko meir om forfedrene til Nils K., Anna E. og Endre J. men eg trur eg må sjekke dette litt nærare før eg sender deg dette - passer vel best pr. e-post!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Gundersen

Det var artig at temaet ble tatt opp igjen, jeg har fått svar på det jeg spurte om, men dersom noen av dere har dødsåret og om det finnes noe skifte etter Marthe Kristiansdatter Eide hadde det vært fint.Bjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Hei Bjørn,Har notert at Marthe dø i 1830. Har ikkje sett noko skifte etter Marthe, men det finnes skifte etter andre mannen hennar: [url="http://www.sffarkiv.no/sffbasar/default.asp?p=result&paging=yes&ptype=single&db=dbskifte&page=1&sql=low%5Fgard+like+%27e%25%27++AND+low%5Ffornamn+like+%27s%25%27++AND+low%5Fetternamn+like+%27t%25%27++&appinfogard=&appinfostol=&appinfourl=&id=2>Lenke (Søren Trulsson Myklebust, 1775-1843, g. 1811:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Mange takk Gisle for veldig fin hjelp. Niels Busch omkom på sjøen i 1810 og det var då skifte over garden Engevik: Førenamn: Nils Etternamn: Nilsen Gard: Engevik Skipreide: Utvær Protikoll nr.: 14, page 379a År: 1809-1813Fogderi: Ytre Sogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.