Gå til innhold
Arkivverket

[#17182] Hans Ivarson Leikvoll


Gjest T. Grindheim
 Del

Recommended Posts

Gjest T. Grindheim

Leter etter opplysninger om Hans Ivarson Leikvoll (f. 1850) sine foreldre. Far: Ivar Sjurson Bergsvik og Mor: Andrea Hansdtr. (f. ca. 1813). Mora var gift med Helge Knutson i 2. ekteskap. Ønsker å vite fødselsår, sted o.l. på foreldrene og hvem som var besteforeldrene til Hans. Ellers alle andre opplysninger som måtte finnes. Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Den eldste dattera blir kalla BritaBRITHA Birth: 08 MAR 1839 Christening: 13 MAR 1839 Lindaas, Hordaland, Father: IVER SJURSEN Mother: ANDRINA HANSDRDa er det sannsynlig at dette er rett Iver:IVER SIVERTSEN Christening: 04 AUG 1811 Lindaas, Hordaland, Father: SIUR NIELSEN Mother: BRITHA JOHANNESDRSIUR NIELSEN Spouse: BRITE JOHANNESDR Marriage: 04 JAN 1801 Hosanger, Hordaland,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Takker for all hjelp så langt. Men jeg lurer på hvor du Harald fant disse opplysningene. Hvis det er Family Search så kunne det vært greit å sjekke de opp mot en bygdebok e.l. Mvh Tove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid Skogseth

Foreldra til Hans var Ivar Sjurson f. 1811 Kvalvågen i Austrheim dåp 4.8.1811 d. 6.4.1856 Bergsvika i Austrheim, og Andrea Hansdtr f. 12.3. dåp 17.3. 1816 Sævrøyna i Austrheim d. 28.1.1888 Bergsvika i Austrheim, dei vart gifte 6.1.1839. Eg driv og arbeider med gards- og ættesoger for Austrheim, første bind (med m.a. Leikvoll) kjem etter planen hausten 2003. mvh Arvid Skogseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid Skogseth

Ser no at Andrea og Ivar var søskenborn. Mødrene var halvsøstrer frå Bøkevoll i Seim! Sjå Alenfitboka I s 418 10d Brita, og 10k Inger. - Kva er din forbindelse til Hans Ivarson Leikvoll? - Sjå elles www.austrheim.kommune.no mvh Arvid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Hans Ivarson Leikvoll er farfar til mine barns oldemor. Hans og Henrikke fikk en sønn som heter Gerhard Severin. Han igjen er far til Steffina Oliva som er min manns mormor. Hun er gift Hjertaas, så der er også en gren jeg leter på. Håper jeg finner masse når bøkene kommer. Mvh Tove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.