Gå til innhold
Arkivverket

[#17196] Hjelp til søk i USA


Gjest Johan Fredrik Bockelie
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Er det noen som kan hjelpe meg med søk etter to personer ved navn Bocklie ved Census Miracode Index for Pennsylvania i 1910? Jeg antar at den ene er Louis Bocklie, og den andre hans mor, Martha. Jeg er interessert i en bekreftelse på navnene, og bostedsadresse. Er det noen som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg fant ingen i 1910 Martha Bocklie found in: Census Microfilm Records: New York, 1910 Age: 56 Gender: F Race: W Birthplace: NORW State: New York County: KINGS Locale: 8-WD BROOKLYN Series: T624 Roll: 958 Part: 1 Page: 269A-----------Louis ser jeg ingen steder....Vi har lett etter disse før, har vi ikke det da?Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Hei Laila, takk for innspillet. Det er riktig at jeg hat lett etter Louis og moren tidligere. Jeg har klart å følge dem i ganske lang tid, men at de skulle opptre i folketellingen i Pennsylvania i 1910 var ukjent for meg. Vi har dem fra flere tellinger i Nedw York, men ikke fra Pennsylvania. Det er derfor jeg er litt usikker på hvorvidt det er disse to som forekommer der. mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

I 1910 bor følgende familie sammen med MarthaErica 25 år f. i Norge im. 1988 Marie 21 år f. i New York Louis R. 19 år f. i New York.de bor i 204a Thirty Third Street.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Hei Laila, takk for kommentarer for New York Census. Det betyr at de Bocklie som er oppført for Pennsylvania må være noen andre.... Ifølge en search jeg gjorde sto det at det var to Bocklie personer i 1910 census for Pennsylvania under Census Miracode Index, hva nå enn det betyr. For å få tilgang sto det at en måtte 'sign up for the US census images and indexes'. Det koster en del-uten at det sto hvor mye, eller hvor lang tid det ville ta å få svar.Mht. mitt opphold i Kina, så følger jeg kone og datter hit, fordi kona starter opp et kontor her. Jeg har fått tidlig pensjon-så nå har jeg i utgangspunktet mer tid til slektsforskningen. Om to uker kommer dataene mine og bøkene-så da tar det vel av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Du, de to du fant, er helt sikkert ikke dine... Pennsylvania 1910 Census Miracode Index Viewing records 1-2 of 2 MatchesBennie Silverman Age: 50 State: PA Color: W Enumeration District: 0027 Birth Place: Russia Visit: 0007 County: Philadelphia, Philadelphia Relation: Head of Household Other Residents: Relation Name Age Birth Place Wife Minnie 47 Russia Son Joseph 36 Russia Daughter-in-law Hannie 26 Russia Grandson Louis 06 Pennsylvania Granddaughter Sadie 01 Pennsylvania Son Harry 27 Russia Daughter-in-law Hinnie 22 Russia Granddaughter Bocklie 01 Pennsylvania Son Samuel 20 Russia Son Phillip 07 Pennsylvania Daughter Annie 06 Pennsylvania Daughter Fannie 04 Pennsylvania Daughter Rachel 02 Pennsylvania--------------------------------------------------------------------------------Bocklie Silverman Age: 01 State: PA Color: W Enumeration District: 0027 Birth Place: Pennsylvania Visit: 0007 County: Philadelphia, Philadelphia Relation: Granddaughter Other Residents: Relation Name Age Birth Place Head of Household Bennie Silverman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Hjertelig takk for hjelpen Laila! Jeg er helt enig med deg i at disse personer 'ikke er mine'. Det var fint å få oppklart, slik at den tråden kan legges død. mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.