Gå til innhold
Arkivverket

[#17218] Karl Johan og Alma Josephine Jensen ( Olsen, Kristiansen ) født i Berg


Gjest Torunn C Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn C Ludvigsen

Jeg søker etter 2 søsken av min oldefar. De het Karl Johan og Alma Josephine.Karl Johan F: 31.12.1883, Sponvigen, Berg. Døpt 08.06 1884, Berg.Alma Josephine: F: 21.01.1873, Sponvigen, Berg Døpt 13.07, BergDe kan ha brukt Jensen, Olsen eller Kristiansen til etternavn som ugifte.Deres foreldre var : Jens Kristian Olsen F: 1846 D: 1924 Fødested på Jens var Skjeberg og Anna Lovise Andreasdatter F: 1845 D. 1924 fødesteted på Anna var : Bergde ble rundt 1886 ( +- 3-4 aar ) Metodister.Her er noen flere av familien i 1900:[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00132&variabel=0&postnr=2617&fulle=true&spraak=n>LenkeI tillegg har de en søster Inga Matihlde som er her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Hvis det er noen som kjenner til etterslekt etter Inga Matilde, Alma Josephine og Karl Johan, så hadde det vært fint å høre fra dere!Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Prøver meg med denne igjen jeg.. Håper det er noen som kjenner til disse personene!Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Har følgende opplysninger : Jens Christian Olsen, skredder i 1869, født 28.12.1846 på Holmen under Ingerøen i Skjeberg. Døpt 14.02.1847 i Ingedal kirke.(Hvis du vil ha faddere så si ifra). Konfirmert 05.10.1862 i Berg kirke.(Vil du ha far og mor så si ifra). Jens Christian Olsen giftet seg 12.12.1869 i Berg kirke med Anne Lovise Andersdatter. Hun levde i 1869 i Ordalen. Hun var født 27.08.1845 i Berg.De fikk disse barna :(Vil du ha faddere så si ifra).August Jensen,født 14.10.1870 på Løen under Vig,Berg.Døpt 11.12.1870 i Berg kirke.Alma Josephine Jensdatter,født 27.01.1873 i Sponvigen,Berg. Døpt 13.07.1873 i Berg kirke.Inga Mathilde Jensdatter,født 31.12.1875 i Sponvigen,Berg. Døpt 14.04.1876 i Berg kirke.Ole Jensen,født 01.10.1878 i Sponvigen,Berg. Døpt 04.05.1879 i Berg kirke.Anna Jensdatter,født 06.07.1881 i Berg. Døpt 15.01.1882 i Berg kirke.Karl Johan Jensen,født 31.12.1883 i Sponvigen,Berg. Døpt 08.06.1884 i Berg kirke.Lorents Jensen,født 09.08.1886 i Sponvigen,Berg. Anmerkning ved dåpen: 'Metodismen'Jeg håper du får litt nytte av dette Torunn. Mulig du har dette fra før.Mvh Arild Oliver Bråthen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Hei Arild!Takk for informasjonen, men jeg hadde dette fra før... :)Men har du noe om etterslekten til Inga, Karl eller Alma Josephine?De kalte seg ikke Jensen forresten. Ole, Lorents, Anna og August brukte etternavnet Kristiansen, evt. Olsen.Jeg har sett at det brukes Jensen i forbindelse med denne familien i en bok som heter 'liv etter liv øst i viken'.Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Hei Egil!Den boken følger en familiehistorie bakover så det er veldig mye Berg, men også Skjeberg er relativt sterkt representert.Inger Andreassen og Britt Kristiansen heter de som har skrevet den, og er utgitt i 1995. Den er i 2 bind.Den er full med faddere og slektslinjer. De har lagt ned et enormt arbeide. Så for alle som har slekt i Berg kan nok finne noen der.Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Magne. Det husker jeg desverre ikke akkurat nå... Men som sagt så tar den utgangspunkt i Berg. Jeg mener at de tar utgangspunkt i familier fra Sponvigen. Det er en stund siden jeg så i den, og jeg var jo interesset i å følge den familien som jeg har... så jeg husker ikke i detalj alt som står. De har tatt for seg kirkebøkene, og faddere og alt står under de fleste personene som er nevnt.Rart å tenke på at jeg faktisk ikke husker hvordan denne boka var oppdelt!Men jeg mener at de tok utgangspunkt i familier som kom fra Sponvigen.Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Grasto

Det er fullt forståelig. En kan da ikke lagre alt i den menneskelige harddisken heller.Så vidt jeg vet, har jeg ingen slektninger, hverken har hatt eller har, i Sponvigen. Sånn sett er den vel ikke så aktuell da, med mindre det er noe inngifte.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

De fleste 'Skjeberg' -navnene kommer vel i de generasjonene 'bakover' , og jeg tror kanskje flere av de gårdene som ligger i Ingedal var nevnt. Med forbehold! :)Men det er jo ikke så usannsynlig vil jeg anta?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Disse steder i Skjeberg er nevnt i de to bøkene: Aagentoe Lobsgaard - Aakento - Bakke - Bastemarken - Begby - Berger - Berghornes - Bisseberg - Bjørnstad - Borgen - Buer - Bugtebakken - Bøe - Bøn - Børgen - Børt - Christiansøe - Dalen - Delaas - Delebæk - Demmen - Demmene - Dunderen - Ellingrød - Fjeld -Fladeberg - Foss - Giørstad - Gjellestad - Grastoe - Grimsøe - Grina - Grinden - Grinerød -Grønbugten - Guslund - Haagenber - Hafn - Hafslund - Hafslundsmoen - Haga - Hansemarken - Hauer - Hauge - Haugen - Haugvold - Hellene - Heltorp - Holmen - Hornes - Ingedal - Ingerø - Ise - Jahlie - Jellestad - Jørrestad - Karlsøplass - Kirserdahlen - Klavestad - Knatterød - Langerød - Langsholt - Lia - Lilleborgen - Lilleng - Lobsgaard - Lundebjerget - Løkke - Mellby - Messingrød - Mon - Myra - Nordbye - Næs - Oremo - Prangerød -Revekjær - Rød - Rønneld - Røstad - Sandager -Sandbæk - Sarp - Sarpebarakke - Saugbruket under Hafslund - Skaer - Slang - Slangen - Slette -Solberg - Solstad - Sorgenfri - Stenklop - Stordahl - Syverstad - Sætre - Sørle - Tange - Tegneby - Trindborg - Tverbæk - Tvete - Ullerø -Veien - Vestgaard - Vold - Westberg - Wiig -Woldevad - Yngerød - Åsen - Øiestad - Østby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Takk Arild! Jeg var usikker på hvor mange som var med!Da har du sikkert ISBNnummer og slikt for mennesker som er interessert?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Boka heter: Liv etter Liv, Øst i Viken (Rebekka og Lars Magnussen i Sponviken, deres forfedre og etterkommere) Skrevet av Inger Andreassen og Britt Kristiansen og utgitt i 1995. ISBN: 82-992708-1-2. Den er på 580 sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Grasto

Arild: Har du selv boken?Har du tilfelle mulighet til å sjekke hva som opplyses under Grastoe, Hafslundmoen, Sarp og Sarpebarakke?Jeg tror vel ikke det er så enkelt å skaffe boken her nede.Mvh,M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Til Magne Grasto ! Jeg har sendt deg en mail, trenger din adresse. Har kopiert 16 sider som ligger og venter til å sendes deg. For mye å sendes over nettet.Hilsen Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.