Gå til innhold
Arkivverket

[#17225] Martha Sofia Fyhn ble gift i Brønnøy


Gjest Tor Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Mathisen

Martha Sofia Fyhn (f. ca. 1736) ble i 1762 gift i Brønnøy med snekker Ole Olsen. De hadde sønnene Rasmus Fyhn, Ole Christian, Hans og Johannes.Er det noen som vet hvor Martha kom fra, og hvor det ble av sønnen Rasmus Fyhn ??MvhTor Mathisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker som litt av en nøtt Thor.nå har jeg rota rundt i tellinger,mormonarkiv og brukt googlesøk. I telling fra 1801 finnes bare noen få Fyhn. Og bare i Trøndelag og Nordnorge.Var en Nikolai Antoni Fyhn f.ca 1729 med kone Anne Jentoft Harr, som kom opp til Bø,Ramberg i nordland.Tror han kom fra møre.Ser at Marte Sofie Fyhn kaller sine sønner Rasmus,christian og Hans. Disse navna minner mere om Fyhn i Trøndelag. Rasmus Hansen Fyhn f.ca 17oo gm Maren Christiansdtr. Hoff i Trondheim.De får barn som bruker disse navna.Jeg tror du må pløye gjennom bygde og kirkebøker for å finne mere her. Står ikke navn på hennes far f.eks når Marte gifter seg ? Hun virker være fattig i telling 1801, men sønnen ser ut til å ha gjort et godt gifte med ei Angell.Også Trondheimsnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Hans Rasmussen Fyhn var tollar i Kristiansund 1749-52. 1755 eller seinare gm Helene Fredrikke Wessel, enke etter kjøpmann Alexander Abercrumby.Fyhn blei seinare tollinspektør, og er nemnt i Borgund på Sunnmøre (budde i Ålesund eller på Valderhaug) 1765 til han døde 1767, gravlagt 20. september: 43 år, 4 månadar, 3 uker og 4 dagar gammal. Han var såleis fødd 1724. Eg kjenner ikkje til etterslekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet g. toller Hans Rasmussen Fyn (1724-1767) seg 1. g. med Johanna Mariea Frantzen og fikk sønnen Lorentz Angell Fyhn, f. i Kristiansund den 10 Nov 1751. Han ble overstiger ved gruvene i Løkken, og bodde i 1801 i Meldal. Marte Sofie Fyhn kunne jo 'passe bra' som hans søster. Hvor finner man Marte Sofie i FT 1801 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Gjessing

Jeg henger meg på, - litt på sidelinjen i forhold til det opprinnelige spørsmålet.I Heide-boka (Einar K. Aas (utg.): Slekten Heide i 300 år, Tønsberg), finner vi at Ingeborg Fyhn, født 6.jan 1756, giftet seg med Claus Christian Heide (1764-1834) i Vår frue kirke i Trondheim 8. mai 1783. Ifølge samme kilde er foreldrene hennes Hans Fyhn, toller i Kristiansund og Johanna Maria ... Denne Hans Fyhn er vel identisk med Hans Rasmusen Fyhn f. 1724, nevnt i innlegg (3).Til Bjørn Johnson Dahle: Hvilken kilde bruker du?Til Nina Berg: Kan du bekrefte at Rasmus Hansen Fyhn og Maren Christiansd. Hoff er foreldre til Hans Fyhn, tolleren? I så fall: Kjenner du dette parets forfedre?Mvh toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Den nevnte Nikolay Antoni Fyhn på Ramberg, Bø i V. er i 'Bø Bygdebok' oppgitt f. i Molde 1729 som barn nr. 6 av 7. til kontrollør Peter Fyhn. Her refereres til Molde skifteprotokoll hvor skifte etter Peter Fyhn dateres 30/6 1755. Den 20/10 1777 holdes skifte etter mor til Nikolay, mad. Barbara Cathrine Fyhn, Molde. Nikolay Fyhn var først skriverdreng hos futen på Gjermenes i Nordland. Han skal også være nevnt i Hornemanns samlinger som fullmektig hos sorenskriver Hans Harder, Nordlands Amt 1760. Bodde da på Berg, Buksnes i Lofoten. I 1767 tok han borgerskap på Sandtorgholmen (gammelt handelsted i nåv. Harstad komm.) Kom til Ramberg, BØ 1772.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicolai Fyhn's far var Peder Andersen Fyhn, og mora het Barbara Catharina Andreasdtr. Arensberg.(Innlegg 6): Hvis det stemmer (som det står i innlegg 3) at Hans Rasmussen Fyhn ble g. 1755 eller seinare m. enken Helene Fredrikke Wessel, må vel Ingeborg f. 1756 (g. Heide) være barn i dette ekteskapet, og ikke det 1. med Johanna Maria Frantzen.Sier '(Heide-boka (Einar K. Aas (utg.): Slekten Heide i 300 år, Tønsberg)' noe om anene til Christian Heide ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorleif Solberg

Fra H.P.Fyhn på Løkken i Sør-Trøndelag fikk jeg for mange år siden en oversikt over slekten Fyhn forfattet bl.a. av en dansk slektsforsker. Her heter det at Rasmus Hansen Fyhn var født på Eiker ca 1700 og død i Trondheim 23/3-1748. Han fikk 30/8-1720 bestalling som proviant-, ammunisjons- og materialforvalter ved Trondheims, Munkholmens samt andre derunder sorterende forteresser. Bestallingen ble konfirmert 28/5-1731 og påny 25/4-1747. Han søkte i skrivelse av 3/11-1731 permisjon for å besøke 'mine skrøpelige foreldre sønnenfjells'. Gift med Maren Kristiansdatter Hoff, f.1703, død 23/6-1770.De hadde 11 barn. Barn nr.8 er Martha Sofie Fyhn, døpt Thj.D.K. 30/8-1736. Levde ved folketellingen i 1801 i Brønnøy, gift 1775 til Nordland, formentlig altså Brønnøy. Jeg vet ikke hvem hun var gift med. Det er mulig at hun var gift to ganger. Som hennes barn oppfører Delgobe i sine notater nedennevnte Hans Fyhn og Johannes Olsen. Så langt ifølge forfatteren av dette skriftet, Erling Fyhn. Jeg har forsket på de første ledd av slekten i Norge, om det kan ha interesse. Vennlig hilsen, Thorleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt inntressert i disse Fyhn.Har ikke funnet noen slektsoppsett.Flott at du Thorleif kom med dette. Jeg har prøvd meg på slekta til denne Nikolai Antoni dette er bare et forslag.Anders Pedersen Fyhn f 1671 OsterMarie Bornholm GM.1694 Johanne Kofoed f.1675 '''''''' Hennes foreldre:Jens Pedersen Ravn Kofoed og Margrethe Sandersen. begge Bornholm Danmark.barn av Anders og Johanne:Margrete.Lisbeth. Jens. Peder.Anna Margrete.Peder Andersen Fyhn f.1796 Bornholm.D.1755.GM.1726 Barbara Catharina Andresdtr.Arensberg f.1700.D 1777. Molde?Bø?Barn Fyhn: ? Maren f.1724 Veøy Møre. Andreas f.1727.Molde.GM.1752.Anne Margrete Kiil. Nikolai Antoni f.1729.GM.Anne Jentoft Harr. Maren f.1730.GM.Fredrik Fogt Scheldrup f.1724. ? Margrethe Elisabeth F.1739 veøy Møre.Andreas og Anne Margrethe til Lyngen i Troms. Barn:Barbara Cathrine Arnsberg f.1744 Lyngen Johan Hysing f.1771 Lyngen GM.Nille Christine Michelsdtr.Width. Stor etterslekt i Nord norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke med alt.Nikolai Antoni Fyhn og Kona Anne Jentoft Harr(tror hun stammer fra NordNorge Men Jentoft navnet kommer fra Tyskland og Danmark, Ser det ut som)De kom altså opp til Bø. Nikolai ble lurt bort med handelen på Sandtorgholmen.Han fikk ikke overta handelsstedet. De måtte flytte til Bø,og han døde som en fattig mann. Har funnet bare 2 barn.Maren Jentoft f.1768 Santorg. og Pernille Johanne f.1777 Bø.GM.Anders Andersen.Maren Fyhn og Fredrik Vogt Scheldrup ble i Molde. Barn.Marie Margrethe 1753. Peder Andreas1755.Peter Stephen 1756 Barbara Catharina og Jens Kofoed 1758.Fredrik Nikolai 1759.Hans Holterman 1760. Nils Christian 1761.Anne Marie 1766.Thorleif hadde vært flott om du kunne skrive navnet på alle barna til Rasmus og Karen her. Vet du om noen flytta nordover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Det kjennes til 7 barn av Nikolay Fyhn. 1. Petter Antonius, f.1766, forsv. under mystiske omstendigheter på havet utenfor Bø 4.aug. 1818 sammen med sin svoger lensmann Ole Jørgensen Borkenhagen. 2. Maren 3. Ingeborg, f. 1770 d. 1830 4. Barbro Catrine, f. 1773 Ramberg, Bø d. 1800 Gift med overn. Ole Borkenhagen 5. Pernilla Johanna, f. 1777 Ramberg, BØ, d. 1843 6. Anna Sofie, f.1779 Ramberg, BØ 7. Dødf. 1783 Ramberg, BØAnne Jentoft Harr, f. 1740, d. 1817 Skagen, BØ antas å være datter til Peder Hansen Haar, handelsmann på Sundklakk, Gimsøy i Lofoten og kone Maren Rasch Jentoft, d. til presten i Flakstad, Lofoten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mor til Anna Jentoft Har/Harr (g. Nicolai Fyhn) har jeg Maren Mogensdatter Jentoft, d. av handelsmann i Lyngvær, Vågan, Mogens Hartvigsen og Anna Hansdatter Jentoft. Martinussen angir istedet som mor en 'Maren Rasch Jentoft, d. til presten i Flakstad, Lofoten'. Hvem var denne presten i Flakstad ?Det er nytt for meg at Peder Andersen Fyhn (kontrollør i Molde) skal være s. av Anders Pedersen Fyhn og Johanne Kofoed fra Bornholm (g. 1694) (sistn. hadde forøvrig hele 20 helsøsken !).At Peder's datter Maren døper sin sønn Jens Kofoed Fyhn tyder jo på at Kofoed-avstamningen er riktig (oppkalt etter morfars morfar).Jeg trodde PAF var s. av en Anders Rasmussen Fyhn, farbror av den i innlegg 9 nevnte Rasmus Hansen Fyhn f. i Eiker, Buskerud ca. 1685 (g. Maren Christensd. Hoff fra Trondheim). Denne RHF's far var såvidt jeg vet Hans Jørgen Rasmussen Fyhn, f. 1656.Var denne HJRF monne farfar til skoginspektør Hans Jørgen Fyhn (g. Karen Margrethe Meinholt), far til sogneprest i Surnadal, Mathias Fredrik Fyhn (1786-1856), g.m. Johanne Colbjørnsen Parelius fra Hitra ? Hva het denne Mathias' far ?Er det noen kjent bånd mellom Rasmus Fyhn (f.ca. 1615) (far til ovennevnte Hans Jørgen Fyhn) og den nevnte Fyhn-slekten fra Bornholm ?Peder's datter Maren hadde altså 9 barn med tollinspektør (i Molde ?) ('Controleur' i Kristiansund i 1766 ?), Fredrik Vogt Schjelderup f. 1724. Kjenns hans foreldre ? Hans første kone var såvidt jeg vet Sofie Malene Christophersdtr. Mühlenport fra Bud, som før hadde vært g.m. handelsmann i Bud, Joachim Ernst Aussig. Fredrik V. Schjelderup var muligens g. enda en gang, med Ana Olava Brix (fadder i Kr.sund i 1766). Maren's siste barn var f. 1766, så giftermåler m. Ane må ev. være inngått etter dette. Var Ane Olava d. av Johan Thomassen Brix (kjøpmann i Kr.sund, død 1739) og Elisabeth Anna Thue ?Kjennes forøvring anene til 1) Anne Margrete Kiil, g. 1752 med Andreas Pedersen Fyhn i Lyngen (f. 1727 i Molde) og 2) hennes svigerdatter Nille Christine Michelsdatter Width (g. Johan Hysing Fyhn f. 1771 i Lyngen) ?Og til slutt, hvem var foreldre til den Helene Fredrikke Wessel som var 2. kone til Hans Rasmuusen Fyhn, tollinsp. i Kr.sund, død 1767 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyngen Nordtjosen På Uren 1801Fant litt flere barn til Andreas Fyhn og Anne Margrethe.I 1801 er hun enke 72år, og bor med sine barn og barnebarn på Uren gård.Familien alle født i Lyngen. Peder Andreassen Fyhn f,ca.1752.GM.Marte Katrine Henriksen.Han eier gården.Barn;Anne Kathrine ca.1789.Andreas ca.1790.Henrika 1793.Karen Maria 1796.hanna 1799.Anne Margrethe 1806. Petter Andreass.Fhyn f.ca.1764.ug.i 1801 Cicilie Kathrine Fyhn f.ca.1769 ug. i 1801Johan Fyhn f,ca.1772. arb.hos Figenskaug.Naboen i 1801.GM.1815 Lyngen Nille Kristine Michelsdtr.Width.f.1786 Lyngen. Hennes foreldre: Michel Larsen With og Vivike Nilsdtr.Figenskaug.Noen barn til Johan og Nille.F.i LyngenPeter Johans.Fyhn f.1816.Wivica Cicilie Fyhn f.1817. Petrika Figenskaug f.1820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorleif Solberg

Det er nok flere, minst to, slekter med navn Fyhn i Norge, ubeslektet med hverandre.Til Nina Berg. Rasmus Hansen Fyhn og Maren Kristiansdatter Hoff hadde ifølge det førnevnte slektsoppsettet følgende barn: 1. Kristian, dpt.21/1-1723, død 1740 på en reise til København. 2.Hans, dpt.6/5-1724, g.1.10/9-1749 i Vår Frue Kirke i Trondheim med Johanne Margrethe Fransen, f.1725, død 31/5-1757 i Kristiansund, 4 barn, Maren Hansdt, dpt.20/6-1750,ugift. Lorentz Angell Fyhn, dpt.10/11-1751, gm1. Gjertrud Kathrine Floer, g.m.2.Marie Lucie Daldorph. Rasmus Fredrik Fyhn, dpt.4/6-1753, kadett ved Røros bergverk, ugift. Ingeborg Margrethe Hansdt, dpt.15/1-1756, gm Claus Christian Heide. Hans Rasmussen Fyhn ble g.2 i Kristiansund 24/2-1758 med Helene Fredrikke Wessel, ingen barn i dette ekteskapet. Bare Hans av denne store søskenflokken førte slektsnavnet videre. Tolder i Kristiansund. 3. Jørgen Andreas, dpt.29/4-1725, gm Ingeborg Falch, politimester i Kristiania, overkrigskommisær, regimentskvartermester og auditør ved Akershus feltartilleri, utnevnt i 1776 til justisråd, 2 døtre. 4. Karen, dpt. i Trondheim 28/4-1727, gm Lorents Schanche, hytteskriver ved Løkken verk. 5. Maren, f.i Trondheim 1728, g.9/12-1754 med Nils Nilsen Schierving, skipsfører, bosatt i Trondheim, 4 barn. 6. Wilhelm, f.14/12-1729, g.6/4-1770 med Stenette Feldtmann. Proviantforvalter, Røros verk, ingen barn. 7. Anna Kirstine, dpt.Tr.h.domk.15/12-1733, g.1762 m.Johan Jørgen Samuelsen Wonsheim, 2 døtre. 8. Martha Sofie, dpt.Tr.h.domk.30/8-1736 (tidligere omtalt). 9.Andreas Hoff Fyhn, dpt.Tr.h.domk.12/12-1738, død i London. 10. Christian, dpt.Tr.h.domk.23/10-1742, gm Marie Schaft. Rådmann og hospitalforstander i Trondheim, ikke barn. 11. Rasmus, dpt.Tr.h.domk.24/10-1743, død på en reise til Vestindia i 1770.Et spørsmål til slutt: Hvem var foreldrene til Johanne Margrethe Fransen, f.1725? Vennlig hilsen, Thorleif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina: Takk for avklaringene ! Den Nils Figenschou (f.ca. 1725 ?) som var Johan Hysing Fyhn's (f.1771) svigermor's (Vivike) far kan kanskje være sønn av 3. ekteskap til handelsmann og jekteskipper på Kvitnes, Vanna, Jeremias Eliassen Figenschou (1652-1735), som først var g.m. Anne Høyer, så med Maren Torgersdatter og til slutt (ca.1715) med Margrethe Pedersdatter ? Var det hos denne Figenschou-familien (i Lyngen ?) at Johan arbeidet i 1801 ?Noen Lars/Lauritz With/Width/Withe f. ca. 1715 kan jeg ikke finne i dette området. Noen som kan ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Broli

Angående Johanne Margrethe Fransen: Jeg vet ikke hva foreldrene het, men gjennom mitt arbeid med en annen familie kan jeg ha kommet over en søster av henne, nemlig Demoiselle Anna Dorothea Franzen som ble gift i Trondheim DK i 1754 med Mons. Andreas [bastiansen] Røst. Ved datteren Bereth Marias dåp 1754 Trondheim VF kalles hun Ane Dorthea Friedrichsdatter. Ved alle andre anledninger i kirkebøkene for Trondheim kalles hun bare ved mannens navn, Røst. Hennes far burde vel etter dette hete Friedrich Franzen. De hadde forresten også en sønn døpt Bastian Friedrich 1759. Det var skifte etter Anna Dorothea 1784, jeg siterer fra Emil Larssen: Lyngen Bygdebok del 2 gårdshist. (1980): 'Anna Dorothea Røst, Karnes, enke, og hennes datter, også død, Berthe Maria Røst. Skifte holdt i 1784. Anna Røst var enke etter Andr. Røst. Hun hadde en bror og en søster. Sistnevnte etterlot seg 2 barn, Lorenz Fyhn, stiger ved Kvikne kobberverk, 30 år, og Ingeborg Fyhn, 27 år, ugift og fremdeles umyndig. Så er disses arvinger og datterens arvinger oppregnet, blant disse Elisabeth Margr. Wasmuth, g.m. skipper og nordlandshandler Hans Andr. Moursund.' Så følger en lang boopptegnelse, og til slutt: 'For en av arvingene (S.M. Fyhn) var hospitalforstander Fyhn, Tr.heim formynder.' Jeg har sett et sted at Anna Dorothea skulle være søster av en Hysing, i tilfelle dette dreier seg om Ahlert Hysing, så var denne født på Molde 1720 og døde i Bergen 1787. Molde kunne i så fall være en ledetråd.Mvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Takk så mye for svar på spørsmål.Dette ble jo riktig inntressant.Det ble stille fra deg Thor.Håper du har fått med deg svaret på ditt spørsmål. Ble mange baller i lufta her.Men noen lurte vel litt på inngifta i slekta. Har søka litt rundt. Fant dette på mormonarkivet.Michael Larsen With Loberg f.1762 Tromsø. For:Lars Hansen Loberg og Magdalena Christen heggelund. Gifter seg 1785 med Vivike Nilsen Figenschau.f.1763? Hennes foreldre? Niels Johansen og Ingebor Johansdtr.lyngenDen Figenschau på nabogården i Nordtjosen var Hans petter Figenscau Gjestgiver og postfører.GM. anne Marta Hage.Fyhn i Trondheim. Er det noen som har ført den linja tilbake til Danmark? Nå har vi jo den i Molde grei.Håper noen legger den samla ut på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du fikk masse svar Thor.Kom fyhn navnet bort i denne linja?Jeg lurer også på hva hvordan og når Andreas Petersen Fyhn havna i NordNorge. det skulle ikke forundre meg mye om ikke også hans kone Anne Margrete Kiil kom derfra.Navnet forekom mye rundt Tromsø ser jeg.Og Denne Jentoft Harr jenta. Ble vi enige om hennes aner?Fant litt om Hans Jørgen Fyhn og Karen Margrete Meinholdt. Sønn:Mathias Fredrik Fyhn f.1785 tr.heim.D.1856. GM:Karen Margrete Meinholdt. Barn Fyhn f.rundt Trondheim. Margrete Elisabeth Parelius f.1812.GM:Johan Fredrik Schunts Hans Jørgen f.1813 D.1871.GM.Henriette Barbara Width. Karoline Margrete f.1815.GM.Rasmus Brochman parelius. Nikoline f.1817. Erasmine f.1822 catarina f.1825 D.1805.GM.rasmus D.Gellein TR.Heim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bård Erling Ofstad

Opplysninger om slektene Fyhn finnes i Norsk Slekthistorisk Tidskrift bind 10 side 161 og 162, utgitt i Oslo 1946.Samt i fra dansk Personalhistorisk Tidskrift utgitt i 1944, 65 Årgang 5.bind av 11 rekke. Navn på artikkel 'En oversikt over Slægter ved Navn Fyhn forekommende i Danmark og Norge' av Fabrikant Hans Fyhn.Der framgår det at det forefinnes to norsk-danske slekter Fyhn som ikke er i slekt med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at Andreas Pedersen Fyhn (1727-1791) fra Molde døper en sønn Johan _Hysing_ Fyhn i Lyngen (1771) kan få en til å lure på om det likevel er en link til den 'andre' Fyhn-slekta, der altså Johanna Maria Frantzen g. seg i 1749 med Hans Rasmussen Fyhn. Johanna var som det ser ut søster av Anne Dorothe Friedrichsdatter Franzen, som skal være søster av Ahlert/Albert _Hysing_ (1720-1787) og Johan Hysing (død 1769). Albert overtok halve Tromsøygodset etter sin bror Johan da denne døde, sammen med svogeren Andreas Bastiansen Røst.Randi: Den nevnte arvingen etter Anne Dorothea, Elisabeth Margrethe Wasmuth, g. Moursund, må såvidt jeg skjønner være EMW (1749-1786), datter av Anders Røst sin søster Anne Bastiansdatter Røst (1724-1749) og Georg Frid. Henr. Ulrichs Wedich Wasmuth (1724-1800) på Oldervik, senere Karnes. (Anne døde i barselseng). Det passer dårlig at Anne Røst er en Andreasdatter, de er jo tilsynelatende født omtrent samtidig. Kan den omtalte 'Friedrich Frantzen' ha hett Hysing ? I Molde ?Nina: Den Hans Peder Figenschou i Nordkjosen som Johan Hysing Fyhn arbeidet hos i 1801 var bror av Johans svigermor Wivike Nilsdatter Figenschou, d. av Niels Johansen Berg og Ingeborg Johansdatter Wormhuus. Jeg har ikke klart å finne foreldrene til Wivike's svigerforeldre, Lars Hansen Loberg (Løberg ?) (er det han som er f. i Bergen 1721 ?) og Magdalene Christen(sdatter?) Hegelund.Mathias Fredrik Fyhn f. 1785 var ikke g. Meinholdt men Johanna Colbjørnsen Parelius (1785-1872), d. av Nils Rosing Parelius og Margrethe Elisabeth Busch ('Moderen') på Hopsjø, Hitra.Var Mathias' far, skoginspektør Hans Jørgen Fyhn (1726-1816) sønnesønn av Hans Jørgen Rasmussen Fyhn i Eiker ? Hva het leddet imellom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Hei Per.Begynner å bli mange å holde rede på nå.Går litt rundt her.Ja,jeg så jeg hadde skrevet samme dama 2 ganger.Mente seff.Johanna.lars Hansen Loberg.D 1779.Far.Hans Larsen Grønbech. Gift 1750 Med Magdalena Christen Heggelund Loberg.Foreldre:Friedich Michelsen Heggelund og Trine Svendsdtr. Blix.På hans Petter Figenschau fikk jeg opp foreldre Hans Sørensen og Ingeborg margrete mortensdatter. Men dette behøver jo ikke være rett i mormonarkivet.Du nevnte Røst. Og nå kom Grønbech.Da jeg leita på Fyhn 1801,fikk jeg opp ei Anne Fyhn 23 år som jobba hos et gjestgiverpar Grønbech Røst på Stokmarken gård i Hadsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Denne Anna Fyhn på Stokmarknes 1801 må vel være Nikolay Fyhns datter Anne Sofia, f. 1779. Det er jo bare rett over fjorden fra Ramberg, BØ, og Anna forsvinner tydeligvis fra Bø, da Bø-bøkene ikke har flere opplysninger om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.