Gå til innhold
Arkivverket

[#17246] Dina Engebretsdatter Kraabøl f. 1881 i Øyer - Oppland


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Dina Engebretsdatter Kraabøl gifer seg 21 april 1923 i Nedre Eiker, Buskerud. Hun sies å være født i Øyer i Gudbrandsdalen 11. desember 1881.Kan noen hjelpe meg med å finne hennes foreldre ? Jeg tipper at de kanskje er her: LenkeTakk for all hjelp !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei,dette har du sikkert funnet, men bare for å komplettere linkene; det er vel hun som er tjenestepike på Nordre Messelt i Storelvedalens Herred i FT-1900: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei,kirkeboken for Øyer over døpte for perioden 1878-1897 finnes så vidt jeg kan se kun på microfiche. Om du ikke får svar her, så får du stikke ned på nærmeste bibliotek som har slikt utstyr. Det skulle være 'en smal sak' å finne dåpsinnførselen når du vet både fødested og dato... :-)Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Olav Skaug

Historielaget i Øyer/Tretten har foretatt avskrift av kirkebøkene for perioden 1671-1893, trykket og utgitt disse i 8 bind. Mine opplysninger henter jeg herfra.I kirkeboka 1878-1893 for Tretten sogn i Øyer finner jeg at tvillingene Hanna og Dina er ektefødt 11.12.1881 på midtre Kraabøl, hjemmedøpt 13.12.1881 av Elias Eriksen nedre Stalberg. Foreldre er Gdm. Ingebrigt Klemetsen+, f. 1839 og H. Marit Halvorsdtr. f. 1853 (viede 1873 i Storelvdal). Dåpen er stadfestet 26.02.1882.Korset bak farens navn indikerer at han er død før dåpen ble innført i kirkeboka. Jeg finner i 1882: D. 7/2, B.g. 27/2, J.f. 19/3. Gift Gaardmand Ingebrigt Klemetsen, f.24/10-1839, f.std. Kraakbøl, bop. Kraakbøl midtre. Dødsaars. lungebetendelse. Læge ja. Dødsf. anm. ja.Mvh Jan Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.