Gå til innhold
Arkivverket

[#17287] Ekstrahusholdninger, også i FT 1865/75/91?


Gjest Svein Skartsæterhagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Skartsæterhagen

Jeg så begrepet ekstrahusholdninger omtalt under 'Mangler i 1900-teljinga', og at disse listene var blitt skilt fra de øvrige listene. Er dette også tilfelle for tellingene i 1865/75/91?Jeg har bl.a. bladd gjennom hele Fredrikshald 1875 (og deler av nabokommunene) uten å finne en familie jeg lette etter (selv om de hadde kirkelige handlinger i Fr,hald både i 1868 og 1877). Nå lurer jeg på om det kan finnes lister over slike ekstrahusholdninger som oppbevares et annet sted enn det ordinære materialet, slik at det er lister jeg ikke har sett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg er ikke kjent med at det på samme måte som i 1900 har skjedd noe med bestemte lister i 1865, 1875 og 1891. Man kan sjekke mot hovedlistene i tellingene. Jeg er kjent med lakuner i disse tellingene, men ikke så systematiske som i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.