Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Svein Skartsæterhagen

[#17287] Ekstrahusholdninger, også i FT 1865/75/91?

Recommended Posts

Jeg så begrepet ekstrahusholdninger omtalt under 'Mangler i 1900-teljinga', og at disse listene var blitt skilt fra de øvrige listene. Er dette også tilfelle for tellingene i 1865/75/91?Jeg har bl.a. bladd gjennom hele Fredrikshald 1875 (og deler av nabokommunene) uten å finne en familie jeg lette etter (selv om de hadde kirkelige handlinger i Fr,hald både i 1868 og 1877). Nå lurer jeg på om det kan finnes lister over slike ekstrahusholdninger som oppbevares et annet sted enn det ordinære materialet, slik at det er lister jeg ikke har sett i.

Guest Yngve Nedrebø

Jeg er ikke kjent med at det på samme måte som i 1900 har skjedd noe med bestemte lister i 1865, 1875 og 1891. Man kan sjekke mot hovedlistene i tellingene. Jeg er kjent med lakuner i disse tellingene, men ikke så systematiske som i 1900.

Kjenner du til noen lakuner i Fredrikshald eller nabokommunene i 1875-tellingen?

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.