Gå til innhold
Arkivverket

[#17288] Andøy Bygdebok


Gjest Brit Høiland Fjellberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Brit Høiland Fjellberg

Kan noen aller vennligst svare meg på følgende?Hva er tittelen på den nye bygdeboken for Andøy i Nordland, utgitt 2003?Forfatterens navn?ISBN-nummer?På forhånd takk. Hilsen Brit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Høiland Fjellberg

Jeg fikk en telefonsamtale inn for litt siden som kunne gi meg informasjon om overnevnte bygdebok.ANDØY BYGDEBOK bd. II, Gård og slekt del 1. av Johan Borgos. Utgitt 2003.ISBN 82 99 32 24 21Kostnad: 495,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Tom Harald Dahl

Hei!Bind nr III er nu utgitt. Boka som nå er gitt ut er andre del av gårds- og slektshistoria og dekker gårdsnumrene 15 – 25 i Andøy; fra og med Forfjorden til og med Lovika på Hinnøya og fra og med Åse til og med Sellevoll, via Å, Ånes og Svandalen, på Andøya. mvh Tom Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Bestilling Andøy bygdebok kan sendes kulturkontoret: werner.johansen@andoy.kommune.no. Gjelder også tidligere bind. mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Høiland Fjellberg

Hvor mange bind av Andøy Bygdebok er planlagt utgitt? Når kan en forvente at bind IV kommer ut? For egen del venter jeg på gårdene Myre og Dverberg, som antakelig kommer i bind IV. Ellers ser det ut for at jeg må vente en god stund på gården Andenes. Mvh Brit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Det er planlagt 5 bind: Bind 1: Gnr. 1-14 (Sandnes lille, Sandnes store, Svindalen, Åknes, Haugen, Sørmela, Bø, Nøss, Risøya, Bjørnskinn, Tranes, Nygård, Skjolde og Gavlen). Bind 2: Som nevnt av Dahl. Bind 3: Gnr. 26-35 (Myre, Dverberg, Saura, Kvalnes, Ramsa, Breivika, Åbergsjorda, Middagsfjellet, Nordmela og Skogvoll). Bind 4: Gnr. 36-39 og 60-62 ( Stave, Høyvika. Otervika, Bleik, Haugnes, Fiskenes og Skarstein. Bind 5: Gnr. 40-59 (Andenes). Jeg tror det er meningen at det skal komme et bind hvert år fremover, men økonomien avgjør vel dette også. Mvh. John.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Høiland Fjellberg

Mange takk, John. Men nu er det vel slik at bd. I er 'Fra Omd til Andøy' - generell historikk fra tidlige tider til 1800. Utgitt i 1994. Og at gårdshistorien fra gnr.1 med videre begynner f.o.m. bd. II. Alt i alt skulle dette bli 6 bind, dersom alle blir utgitt. Mvh Brit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei Brit! Du regner helt rett, men det bindet jeg har i tillegg til bd. I er gitt navnet Andøy bygdebok bind II. Gård og slekt del I. Den som kommer nå blir del II. mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Anne-Lise Akselsen

Hallo. Vi må nok vente i 1 1/2 år til på boka, iflg. Andøy kommune. Venter selv på boka. Borgos holder på med Sortland. Håper han kan svare oss. Hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Høiland Fjellberg

Hei Anne-Lise! 1 1/2 år sier du - det var litt lenge for den som venter. Men han derre Borgos må være litt av en produktiv kar på området - det er jo flott at det kommer flere bygdebøker fra Sortlandsområdet også.mvh Brit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei Brit! Hvis du har spesielle spørsmål fra Andøy kan du nok lufte de her, hvis ikke vi andre kan svare bruker Johan å dukke opp innimellom. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Høiland Fjellberg

Det var hyggelig å høre, John. Jeg opplever dette forumet som svært hjelpsomt. Og når man mottar slik hyggelig invitt, blir man bare mer fornøyd. Takk skal du ha og en god helg til deg og dere andre.mvh Brit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Jeg har ikke alltid like god tid til å svare på spørsmål her, og når det gjelder Andøy kommune, kan John og noen til svare vel så bra som jeg makter å gjøre. Men jeg følger med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Hei.Kanskje dere som vet en god del om Andøy kan prøve å hjelpe Hilde i innlegg nr. 24054 her på brukarforumet.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=24054&sok=Remi&startnr=&antall=&spraak=>LenkeEllers så finner dere litt ekstra opplysninger på DIS-Norges slektsforum her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Brit Høiland Fjellberg

HeiNår kommer Andøy bygdebok bind IV, del III ut? Noen som vet? Ønsker også å vite om det planlegges flere bind utover dette.mvh Brit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Høiland Fjellberg

Hei igjen!Jeg ser at det er svart på, i innlegg nr. 8, at det planlegges 5 bind. Men er det evt.kommet ny informasjon?mvh Brit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

1. november i år starter manusarbeidet med del 3 av gårds- og slekthistoria for Andøy, f.o.m. gnr. 26 (Myre) t.o.m. gnr. 35 (Skogvoll). Skrivinga tar omlag et år, dersom alt går rimelig greitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.